Mendime » Çeliku
Kalosh Çeliku: 'Dexhalli Arapit'
E diele, 24.07.2022, 06:15 PM
“DEXHALLI ARAPIT”
NGA
KALOSH ?ELIKU
Edhe,
si zakonisht ulem t’i marrë “ilaçet” e mia krah për krahu me gratë azgane të
Filipit të Maqedonisë me fëmijë në bark, gji e prehër, përballë Kishës
Ortodokse “Shën Dhimitri” te këmbët e Urës Gurit. Herë pas here, sipas tingujve
të muzikës triumfale, njëra nga gratë e hazdisura të Filipit Maqedonisë i ndezë
- shuan dritat e të gjitha ngjyrave festive. Shatërvaneve gjigante që në këto
ditë vere me vapë gushti, përpiqen me ujin e Vardarit t’ia shuajnë “zjarrin” e
ndezur me flakë Shkupit historik. Kryeqytetin me dy stinë të vitit: Verë dhe
Dimër. Pranverë dhe Vjeshtë, moti nuk kanë parë këta banorë të harruar nga
Bashkimi Evropian dhe Zoti, rrëzë Kalasë Dardane.
Matanë
tavolinave, sytë më ikin te shatërvani me katër luanë që vjellin ujë nateditë.
Përçudi, vetëm njëri e ka hapur gojën, i ka nxjerrë dhëmbët dhe thonjtë nga
Çarshia shqiptare. Tre të tjerët gojëhapur, nuk vjellin asnjë pikë uji nga ana
maqedonase, matanë Vardarit. Në anën tjetër të Urës Gurit, kuaj me kalorës me
shalë e pa shalë, bishtin nën beton e këmbët në qiell, sikur duan ta shkelin
pasmesnate Çarshinë. Edhe atë, në këtë vapë të madhe, herë pas here nuk kanë as
një kovë ujë në bark për ta shuar etjen. Luanët, matanë mbi urë në hyrje -
dalje, bythë më bythë bëjnë roje rrëzë Kalasë Dardane. Mitropolitët e Beogradit
me Biblën e kryqa në duar, moti janë nisur më këmbë drejtë Shkupit shqiptar.
Aleksandri Madh i Maqedonisë e ka shaluar kalin me shpatën lartë në dorë për
luftë. Filipi Maqedonisë i delë para me grushtin te koka duke e përshëndetur si
xhaxhi Enver. Skënderbeu mes parkingut të makineve, fillkat vetëm i pret vëllezërit
antik me shpatën në brez mbi kalë e dorën lartë për paqe: Ndaluni, o burra e
gra azgane, këtu është kufiri natyror! Vështirë e keni ta kaloni Vardarin mbi
Urën e Gurit pa tri anijet e Gruevskit që ndërtohen mes lumit, pranë bregut për
t’ju përcjellur me trumbeta e muzika në Greqi. Hasan Prishtina, falë
“historinëve” shqiptar, siç duket gjatë muajit të “Ramazanit” iu lutë Zotit në
mes të parkut për Rumelinë. Interesant, kujt t’i teket për të dalë në “syrret
artistik” me nga një tufë lule në dorë fotografohet para kamerave televizive.
Zhurmë politike e pak punë për Shqipëri Etnike. Pavetëdije, e vrasin trimin
historik për së dyti herë jo me pesë plumba në Selanik, po me një “tufë lule”
në mes të Shkupit.
Një
grusht “patriotësh kuqezi” të dalldisur e të arratisur nëpër Çarshi, në
shënimin e pesëdhjetëvjetorit të tërmetit katastrofal në Shkup, debatuan plot
zhurmë historike krah për krahu me “vëllezërit” në një librari partiake të “Bit
- Pazarit” se, Shkupi deri para tërmetit katastrofal ka qenë i banuar me
shumicë shqiptare?! Jerm, “vajtojnë” e derdhin lot krokodili para kamerave
televizive, plasojnë dezinformata historike dhe huti në opinion, se: shqiptarët
i shpërnguli në Turqi tërmeti katastrofal (1963), e jo Regjimi komunist me
dhunë, përmes strukturave pushtetare e sidomos UDB -së jugosllave. Dukuri
teknefese kjo e llojit të vet “patriotik” anadollak në Ditën e sotshme, nën
direktivat e politikës trumbetuese ditore për “bashkëjetesë” që e shpie
Historinë shqiptare në qorrsokak politik. Shkaku se, shpërngulja masovike dhe
dëbimi i shqiptarëve me gjithë familje në Turqi, nuk ka filluar pas tërmetit
katastrofal (1963) në Shkup, por shumë më herët që nga Marrëveshja e Turqisë
Kemaliste që pati bërë me Jugosllavinë Mbretërore (1938). Marrëvëshja tjetër
mes Jugosllavisë dhe Turqisë për shpërngulejn masive me dhunë të shqiptarëve në
Anadoll, u nënshkrua në Split të Kroacisë në vitin 1953 mes Josip Broz Titos
dhe minsitrit të jashtëm turk Mehmet Fuat Kypryly.
Shqiptarët,
si rezultat i këtij presioni politik u regjistruan si “turqë” dhe pati një
rritje të ndjeshme të pakicës turke në Kosovë e Maqedoni. Serbia shpërngulejn e
shqiptarëve për në Anadoll e bënte haptas para syve të Evropës, e cila në atë
kohë si Njerkë e shqiptarëve, përfitonte prona dhe shtëpi të braktisura për
kolonistët serb. Proces ky, i turqizimit masovik të shqiptarëve, që
fatkeqësisht zgjatë aty - këtu heshturazi edhe në Ditën e sotshme përmes
misionarëve fetar “myslimanë” - psikopatë antishqiptar, që nateditë rrinë në
YoTube dhe Facebook duke “vajtuar” e derdhur lotë krokodili për popullin
“vëlla” turko-arab. Faji i atyre dy marrëveshjeve politike, shqiptarët e
fshatrave të Karshiakës së Shkupit deri në regjistrimin e pas vitit 1981, ishin
të regjistruar si “turqë ehamdurila”. “Zbulim” i ri ky, i një grushti
“patriotësh kuqezi” pa kokë të arratisur nëpër parti politike, që përpiqen të
përurojnë në Shkup “përralla turko-arabe” me trumbeta të grisura arnë përmbi
arnë si “zbulim shkencor historik”, se: shqiptarët me gjithë familje u
shpërngulën vullnetarisht rrugës natyrore nga tërmeti për në Turqi?!
Vetëmevete,
them: kujt i është kujtuar kjo “ide madhore” e pushtimit të Shkupit me vepra
antike e dezinformata historike: artistëve dhe historianëve, apo Gruevskit e
Erdoganit?! Përpiqen me këmbëngulje ta “zbusin” Historinë Shqiptare nëpër plan
- programet shkollore. Papritmas, më kujtohet edhe thënia e Azreti Muhamedit a.
s.: nëse bregu nuk vjen te Muhamedi, atëherë Muahamdi shkonë te bregu. Që,
sipas gjuhës politike evropiane të pajtimit me “vëllezërit” e Njerkës do të
thotë: Nëse, Ali Ahmeti nuk shkonë te Gruevski, atëherë Gruevski dhe Erdogani
vijnë te Ali Ahmeti.
Çarshia
shqiptare si për inatë, përditë e më shumë gjallërohet verë e dimër. Përveç
banorëve të asaj ane e vizitojnë edhe shumë turistë. Përkarshi rakisë së
rrushit “haram” deri në “syfyr”, çohen dolli edhe gotat e çajit të rusit
“hallall”. Lokalet nuk mbyllen në mes të ditës si në kohën e LSDM -së dhe PPD -së,
por punojnë edhe natën deri në agim. Shqiptarët, si zakonisht flejnë deri në
mes të ditës, janë ende në gjumë. Gjatë muajit të “Ramazanit” punuan sipas orarit të punës në
harmoni me ligjet e shtetit të “përbashkët” dhe Zotit. Hoxhallarët e YouTube
dhe Facebook nga Shkupi, Prishtina, Tirana e Londra përmes altoparlantëve në
minare (shejtan arapëve) e thirrin “ezanin”. Hoxha i “Allahut”, për inatë e
thirrë “sabahun”: O “muslimanë”, zgjohuni dhe rrokuni për pune! Përndryshe,
“Shejtani Allahut” do t’ju përmjerë në gojë dhe nuk do të zgjoheni gjithë
ditën. Fatkeqësisht, “muslimanët” nuk e dëgjojnë Hoxhën e “Allahut”, vazhdojnë
me gjumin e arushës. Çarshia formalisht duket se merr lirisht frymë. “Dexhalli
Arapit” me trumbeta i bie përmidisi Çarshisë shqiptare. Kurreshtarëve që dalin
në rrugë ua vë nga një vulë në ballë. Punën ia lehtëson Xhebrahilit pas
Përbmytjes së Madhe (Kiametit), dënojë besimtarët sipas mëkateve. Poetë servilë
Oborri dhe minorë shqiptar marrin pjesë në Mbrëmjet e Poezisë Strugane, kur Kryetari
i Komunës Strugës Zejadin Sela me arsye e bojkoton festivalin, shkaku
mosrespektimit të gjuhës shqipe. Krah për krahu të buzëqeshur dalin në
fotografi me shpresë se nesër do të hyjnë edhe në histori si pishtarë të
“vëllazërim-bashkimit”. Artisti më i madh shqiptar, Xhevat Limani, kur i sheh
kaq të lumtur e të dalldisur pas poezisë “patriotike”, i përshendet me një koment te INA. “Dexhalli Arapit”, siç
duket dudumë - shqiptarëve u ka hyrë në bark. Edhe, seç ma kujtojnë kohën e
viteve shtatëdhjeta, “vëllazërim-bashkimin” jugosllav, kur e gjithë ana tjetër
maqedonase matanë Vardarit, grupe-grupe dyndeshte në mbrëmje në këtë anë të
Çarshisë shqiptare. Vite rinie, kur Skënderbeun e mbanim fshehurazi nën jakën e
setres. Kohë e përndjekjeve të mëdha, kur një Mike “turke”, guximtare e
kojshive në atë kohë edhe ma qëndisi me penjë të zi në këmishën e kuqe gjak me
jakë të zeza portretin e Skënderbeut. Fotografi artistike, të cilën e ruaj me
xhelozi edhe sot e kësaj dite në këmishën e kuqe arnë përmbi arnë në albumin
familjar. Kurrë, nuk më ka shkuar mendja se, Heroi ynë legjendar një ditë do ta
shalojë kalin e tij me të katra edhe në Shkup. Tjetër punë është ajo se, sot
dudumët ende nuk duan t’ia përmendin as emrin Kryetrimit legjendar Skënderbeu,
po ende “takimet e punës” dhe sofrat e “iftarit” i lënë dhe shtrojnë te “Kali”.
E kënaqën Shqipërinë, Kosovën, IRJ të Maqedonisë e Malin e Zi me ilahi, tashti
u ka mbetur radha ta “çlirojnë Vatanin” dhe të bien “shehit” për Sirinë.
Rryma
radikale të Fesë Islame dhe asaj Ortodokse nga të katër anët i sulen
Skënderbeut dhe institucioneve kulturore të Shtetit Shqiptar. Përçudi, politika
e sotshme shqiptare mbyllë gojën dhe veshët para bashibozukëve, nuk i merr në
përgjegjësi halldupët e tërbuar në emër të Ligjit dhe Shtetit Shqiptar. Njëherë
e përgjithmonë t’ua bëjë me dije se, sot për sot Trojet Etnike Shqiptare nuk
janë Turqi e as Arabi. E, nëse i ka marrë malli për “vëllezërit” e Fesë Islame,
mund të shkojnë kur të duan sipas vullnetit dhe dëshirës, jo si dikur me tren
përmes Shkupit, po me aeroplan “xhamboxhet” nëpër qiell mbi “mjegulla” të
përshëndetur edhe me rrufe. Serbët, në atë kohë ua hapën rrugën për në
“Xhenet”, sot do t’i përcjellim ne shqiptarët me lodra e cingana përmidis
Pazarit Shkupit. Dihet, sipas traditës shqiptare: te pragu i Derës Madhe do
t’ju vëmë një xhygim me ujë t’i bien me këmbë, derdhin ujin. Në fund, do t’ju
hedhim edhe një gur përmbrapa, që kurrë më të mos kthehen në Shqipëri. Nuk na
duhet kjo farë e keqe hithëre pas “haleje”, që e barazon Skënderbeun me
Sllobodan Millosheviqin dhe Sheshelin. Symëshelë kanë hipur bythëprapë në
minare, ose janë shitur një pjesë e lidershipit fetar, është vënë në funksion
të politikave të shteteve të jashtme islamike. Grupe interesi personal e
familjar në emër të Fesë Islame vazhdojnë të shfryejnë nateditë plot duf e
mllef edhe në Ditën e Sotshme ndaj Skënderbeut, Rilindasëve shqiptar, figurave
kryesore kombëtare shqiptare.
“Përgëzime”!
Azreti Muhamedi a. s. ka ardhë te bregu. Fatkeqësia është, se: asgjë nuk ka të
veshur në shpirt e trup shqiptare. Tekefundit, së paku ta kishte në kokë
kësulën e bardhë të Bajram Currit në vend të çallmës “muslimane”. “Iftari i
Ramazanit” në mënyrë festive bashkë me ilahi u shtrua para këmbëve të
Skënderbeut. “Muslimanët” edhe në Shkup si në Tiranë e Prishtinë, iu sulën me
të gjitha forcat grupe - grupe me “Allahu Akbar”, sikur t’i suleshin Shejtanit
të Allahut. Bashkia e Kavajës (Shqipëri) gjatë festës së “Bajramit” e shtroi
tortën e gjatë 25 metra “hallall”. Tortë të ciliën e shtroi qindra herë më të
madhe në sheshin e Tiranës Sali Berisha
në Njëqindvjetorin e Pavarësisë të Shtetit Shqiptar, edhe siç duket asaj torte
ia pa “hajrin”. Tortës së Pavarësisë,
shqiptarët iu sulën para syve të botës me legenë e karroaca dore. Tortë festive
fetare “hallall” shtruan në sofër edhe shumë politikanë në Tiranë, Prishtinë,
Shkup e Tetovë. Edhe pse, besimtarët e vërtetë të Fesë Islame ende e kërkojnë
atë sofrën e dikurshme tradicionale shqiptare modeste gjatë festave fetare. Tjetër
punë është ajo se, ato para që i derdhin sot me thasë nëpër rrugë e parqe mes
bërllokut për “Ramazanin” dhe dasmat familjare plot “salltanete”, lirisht mund
t’i derdhin për mëkambjen e arsimit dhe kulturës shqiptare.
Hije
dikur na kishte si shqiptar, kur vinte “Bajrami” në Trojet Etnike Shqiptare.
Tashti dudumët i kanë banalizuar edhe festat fetare me simbole turko - arabe e
“ilahi” patetike përsheshiane. Përditë, në mes të Shkupit organizojnë protesta
politike - fetare t’ju dalin në ndihmë “vëllezërve muslaiman” me ushtarë
vullnetar në Siri për “Vatanin dhe Imanin”. Hoxha në atë kohë, kur hipte në
minare, nuk çirrej përmes altoparlantëve (shejtan arapëve). Xha Habibi na
zgjonte me lodër për “syfyr” shtëpi për shtëpi, përderisa i ndiznim dritat: Ooo
Çelike, zgjohuni për “syfyr”! Përderisa, nuk ju ka mashtruar “Dexhalli Arapit”
me gjumë “hallall”! Përsëprapthi, nuk shtronim sofra “iftari” nëpër sheshe e
parqe, nuk i luteshim “Allahut” në mes të rrugës të na i falë mëkatet.
Dudumët,
sot na e kanë bërë banal edhe “Ramazanin”, edhe “Bajramin”. Fenë Islame e kanë
zhveshur lakuriq nga tradita shqiptare. “Muslimanët” e sotshëm thonë: kanë bërë
“ndryshime” rrënjësore. E di, arabo - turqit do të na e marrin pak inatin, pse
sofrën e “iftarit” e shtrojmë në rrugë para këmbëve të Kalit të Skënderbeut,
syve të botës. Dikur, zemërohem, edhe me Skënderbeun, si nuk e nxjerrë më në
fund edhe ky burrë mejdani shpatën nga brezi dhe me një të rame presë kokën
dudumëve, hedhë para këmbëve të kalit si kunguj Stambolli.
Punemadhe.
Përgjigje: në anën shqiptare, në mes të Çarshisë, grupi tjetër radikal i
“myslimanëve” me Hoxhë YouTube e Facebook, në mes të rrugës i luten Zotit t’ua
falë mëkatet në “Mekën maqedonase”. Përveç xhamive, faltore të “Allahut” duan
t’i shpallin edhe rrugët e “Bit - Pazarit”. Kalimtarët e rastit nëse nuk duan
t’i bashkohen “xhematit” të tyre me “Din e Iman” për në “Xhenet”, mund të
presin të kryehet ceremonia fetare në mes të qiellit hapur me bythët në hava
mes gjithë këtyre xhamive me dy e katër minare e me pak shkolla fillore në
Shkup e nëpër katunde, që të përkujtojnë se ndodhesh në vendet arabe ose
Stamboll e jo në Shkup, Kryeqytetin më të madh të banuar me shqiptar pas
Tiranës. Edhe, dëshpruese është në kohën e fundit kur dëgjon e lexon në mjetet
e informacionit se, disa këngëtare deri dje “nuse pa koçi” të lokaleve të natës
“mbajnë Ramazan”. Moti e kam ditur se këto këngëtare nuk janë të lindura, nuk e
kanë dhunti këngën nga Natyra e Zoti. E kanë mashtruar veten dhe të tjerët se
janë këngëtare me famë shqiptare. I hidhni një sy dhe veshë reportoarit të tyre
që rrotullohen nateditë përmes valëve të radiostacioneve televizive të vendit
dhe nëpër fushata parazgjedhore të partive politike, asgjë nuk kanë në gjak dhe
shpirt origjinale, përveç imitimeve të zbehta të muzikës rome, serbe, bullgare
dhe turko-arabe.
Zoti
u ndihmoftë! Po, jam i sigurt se këngët e tyre nuk do të jetojnë gjatë, edhe po
të mbulohen këmbekrye me veshje turke - arabe dhe t’i luten Zotit natediditë në
xhami me bythët dhe “zogun” në “hava”. Shkaku se, shumica e këtyre “hanëmëve”
nuk e kanë dhunti nga natyra, po e kanë detyrim nga mamatë dhe baballarët e
tyre, që patjetër fëmijët e tyre duhet të bëhen këngëtare “muslimane”. Dhe, nuk
duhet të çuditemi, që kohën e fundit këngët tona popullore janë të mbushura
përplot lule “xheneti”, xhanë, sheikë e ashikë turko - arabë. Fatkeqësisht,
jemi bërë si popull edhe më zi se “vëllezërit” serbë, kemi filluar t’i festojmë
humbjet e luftës, vrasjet dhe ditëvdekjet e heronjëve kombëtar, në vend të
ditëlindjeve dhe fitoreve.
Edhe,
për fund: Lamtumirë lexuesi im me “Din e Iman” mes dy zjarreve! “Musliman” me
kokën në xhami e bythën në polici dhe Turqi e shtetet arabe. Ose, siç thotë
populli shqiptar: Hipë se të vrava, zbrit se t’vrava!
Koha
është, tashti edhe për mua pak pushim i merituar vjetor. Edhe mua, në këto ditë
me vapë të madhe në Shkup para këmbëve të Alaksandrit Madh mes luanëve që
vjellin ujë “xheneti” me shtama, më digjet zjarr mbi krye, më pret faltorja ime
me nëntë minare: Xhamia Shqiptare...
Nga libri: LAVDI “heronjëve” të Xhadisë (publicistikë
letrare, Shkup 2014).