Mendime » Çeliku
Kalosh Çeliku: ''Menada'' - valltarja ilire, sot harem turko-arab
E hene, 17.08.2020, 06:59 PM
“MENADA” - VALLTARJA ILIRE
SOT
HAREM TURKO - ARAB
NGA
KALOSH ÇELIKU
Historia
e restorantit “Menada”, është histori shumë e gjatë me vite. Dhe, shekuj (viti
500 para erës së re, që do të thotë se i takon shekullit VI para Krishtit).
Patjetër, duhet shfletuar dëshmitë historike dhe arhivat e muzeve të
instuticioneve shtetërore, politike dhe policore të asaj kohe. Pse, jo: Edhe,
Ditës Sotshme?! Dhe, fotografitë turistike të Shkupit Shqiptar. Unë, pak gjë
mund t’ju argumentoj me fakte historike, përveç asaj që kam lexuar nëpër libra,
shoh me sy, dhe dëgjoj me veshë nga kalimtarët pleq të rastit. Shkaku, se: Unë,
jam shkrimtar. Nuk jam “historian” partiak me poste politike t’i ngatërroj edhe
vitet e çlirimit të Shkupit. Kryqyteti i Dardanisë, nuk është është çliruar dhe
dorëzuar në vitin 1912, por shumë më herët me Kryengritjen e Dervish Carës
(1844). Aqmëpak, nuk jam as polic finansiar, e as funksionar partiak me vite në
pushtet, në shtetin e “përbashkët”. Gjithë jetën e kam pasur në rrezik, për
shkrimet e mia letrare dhe publicistike - artistike.
E
kam dëgjuar në “Bit-Pazar”, se: atë restorant, pas “ndryshimeve” demokratike e
ka blerë për 300.000 marka një shqiptar. Nuk kam pyetur, dhe as më ka
interesuar, se nga cili qytet është pronari. E, as cilës partie politike, mund
ti ketë takuar pronari partiak. I cili, pas pak kohe edhe humbë jetën, përfundon tragjikisht në një fatkeqësi
komunikacioni, në Maqedoninë Lindore. Hiç, fare: Nuk e di edhe, a ka lënë
trashëgimtarë.
Përpak
kohë, pas fatkeqësisë të pronarit në komunikacion, “Menada” ka qenë në përdorim
sipas thënieve të “Bit-Pazarit”, dhe syve të mi: në përdorim të vëllait të një
regjisori të njohur “maqedonas” (revolucionit larmë). Sot, aty (në Anën
Shqiptare): në atë vend “makof”, derdhen para me thasë për një Harem
turko-arab?! Shkaku, se: Unë jam shkrimtar, dhe nuk jam argat partiak, e thashë
edhe më lartë: as, edhe polic finianciar i shtetit “përbashkët”. Po, reagoj si
shkrimtar me këtë shkrim publicistik, se: gati gjithë jetën e kam kaluar në
këtë Kryeqytet Historik Shqiptar, si restorant me simbole shqiptare nga koha e
Jugosllavisë dhe komunizmit. Sot, nuk mund të hesht, sesi: vishet mesdite para
syve të institucioneve të Shtetit “përbashkët”, politikanëve dhe partive
politike shqiptare me simbole dhe petka turko-arabe.
Pamarrë,
parasysh, se: Atë restorant e kam vizituar shpesh, pas viteve ’80 -ta me miq e
mike të mia besnike. Edhe, spiunë që m’i ndërsenin pas shpine: të cilëve u
jepja të pinë dhe hanë gjithë natën në “Menada”. Dhe, ata kur deheshin: vetë,
më tregonin se janë spiunë me magnetofonë nën tavolinë për të më përcjellur mua
si “armik” i shtetit “përbashkët”, i dërguar nga Kosova të veproj në kë këto
anë: Që, Çështjen Shqiptare dua ta zgjidh me luftë?!
Mëkot,
shkrimtari Teki Dërvishi, pasi e përzunë nga Shkupi, herë pas here përmes miqëve
të tij më dërgonte porosi: I thuani shkrimtarit Kalosh Çeliku, mos rri me
honxhobonxhot, se: janë spiunë. “Haber” nuk kanë nga poezia, dhe arti. Po,
përmes “artit” duan ta shesin te Vetëshërbimi për një vend pune, post në
redaksi. Unë, moti i kisha zbuluar këto rrufjanë, përmes veprime policore dhe
shkrimeve të tyre “artistike” për “vëllazërim-bashkim”. Përmëkeq, një rrufjan e
kishte zbuluar edhe im At Emin Çeliku, i cili na erdhi papritur si mysafir i paftuar dhe na trokiti
te porta, pas një nate që na vizitoi dhe hëngri darkë, edhe fjeti në shtëpi,
vendlindje. Rrufjani, që asaj kohe, nuk kishte lënë shtëpi pa hyrë tek
shqiptarët e Maqedonisë Jugosllave dhe Kosovës si “mysafir” i paftuar me detyrë
policore, që të nesërmen t’i denoncojë shqiptarët si naciomalistë dhe
irredentistë, “armiq” të shtetit “përbashkët” komunist.
Babai,
të nesërmen para se të ikim nga vendlindja, duke na përcjellur për në Shkup, e
gjeti rastin vetëm, dhe më tha: Ki, kujdes me kët “mik patriot kuqezi”, se: ky
është spiun! Qesha. I thashë: e di, moti e kam zbuluar si “mik” poezie për
“fëmijë”, dhe “patriot shqiptar kuqezi”.
Them,
të drejtën: Unë, e kam Penën. Moti kohë, që nga koha e studimeve në Prishtinë,
nuk mbajë armë në brez. Dhe, jo Shtetin dhe Ligjin. Partitë politike. Prandaj,
viteve ’80 -ta, kur u ktheva nga Kosova në Shkup pa punë, çati mbi kokë, pak
gjurmë gjeta nga sistemi komumist?! E, di: ju do të thoni je nostalgjik, për
shokun Tito. Ose, Xhaxhin Enver?! Jo, aspak. As për njërit, dhe as për tjetrin.
Gjithë jetën, nuk u kam përkushtuar asnjë varg, si përndjekësit e mi spiunë.
Nuk e kam dashur “vëllazërim-bashkimin”, qysh si fëmij në Katund. Herët, jam
rritur dhe edukuar me vjershat e asaj kohe të Rilindasëve Shqiptar, nën hijen e
Lisit midis livadhit, rrëzë Çuke. Librave të këndimit të Ernest Koliçit si
ministër i arsimit. Libra, që i trashëgova nga Vëllai Madh Ramë Çeliku me vite
fshehur hatullave të Shtëpisë, asaj kohe mësues në Vrutok të Gostivarit, e më
vonë në Zajaz dhe vendlindje Cërvicë, nga edhe përshkak përndjekjeve të papara
nga sistemi komunist, iku në Paris. Vjershat atdhetare të Rilindasëve Shqiptar:
Naim Frashërit, Gjergj Fishtës, Vaso Pashë Shkodranit, Aleksandër Stavre
Drenova - Asdreni, Andon Zako - Çajupit, Filip Shirokës, Ndre Mjedes, Luigj
Gurakuqit, Fan Nolit, Ali Asllanit, Hil Mosit, dhe Prej Shkëndisë (pseudonim)…
Edhe,
sotekësajdite, nuk e dua atë sistem të rrejshëm Dje komunist, Sot Neokomunist
“kuqezi”. Rrufjani, prijësve të partisë u përkushtoi vjersha, edhe libra. Sot,
u përkushton pizi atyre që dje i shau dhe i përzuri nga plan-programet
shkollore, emisionet arsimore dhe kulturore radio-televizive: librat e leximit,
dhe lektyrat shkollore. Punemadhe. Pak, rëndësi ka kjo në këtë shkrim
publicistik - historik - shkencor. Atë, se: çka jam Unë ende si shkrimtar
shqiptar?! Rrufjani, që me çdo kusht përpiqeshte të më bindë, që së bashku të
shkojmë në Mbrëmjet e Poezisë, në Strugë (1982). Iu, përgjigja: E pamundur. Unë
moti kohë nuk kam qenë në Kërçovë, prandaj edhe do të ikë nga Shkupi një ditë
përpara që ta vizitoj familjen. Mos harro, u dëgjua zëri matanë telit: Unë, jam
në rrugën e Shokut Tito. Shpërtheva: Mirë bre, nanën e nanës, në cilën rrugë
jam Unë?! Dhe, ia mbylla telefonin.
Provokim
i hapur policor përmes telefonit, të cilin Rrufjani ma bëri atë ditë. Kohë, kur
vetëm për një sharje të Shokut Tito, pas demonstratave të studentëve në
Prishtinë (1981), i haje më së paku pesë vjet burg në Idrizovë. Dhe, për dy
javë i ndërpreva të gjitha takimet “artistike”, dhe ato takime rasti,
përshëndetje në rrugë me Rrufjanin. Përedrisa, ai në një takim rasti do ta
shfrytzojë momentin e vdekjes të Vëllait Madh për ngushëllime në rrugë, ku edhe
i thashë vetëm kaq: faleminderit. Rufjanët, shëndoshë! Asnjë fjalë më tepër atë
ditë. I barti me vete mbi shpinë edhe sot e kësaj dite të gjitha përndjekejt e
papara policore, etikimet e partizanëve të partive politike: nacionalist,
irredentist, terrorist, armik i shteti të “përbashkët”. Edhe, kur i harxhuan të
gjitha këto pagëzime policore, nuk u mbeti asnjë nofkë tjetër, thanë: Është
klloshar, pijnaec, i çmendur. Pavetëdije, se: Kulminicioni i mençurisë, është:
ÇMENDURIA.
Realiteti,
kur u ktheva në Shkup (1980): Qytet, ku e kisha kryer Shkollën Normale për
mësues, pak gjurmë gjeta nga sistemi komunist. Shkupi Historik Shqiptar: Kalanë
Dardane, Vardarin, Urën e Gurit, Parkun e Grave, ku verë e dimër e kaloja natën
edhe ditën, pas disa viteve ikje në Prishtinë, kur Sot në Kalanë Dardane
ndërtohej Kishë sllave. Një pjesë të Parkut Grave me dëllinja e kishin
shndëruar në “Qendën Tregtare”. Shtëpinë e lindjes të Nënë Terezës e kishin
mbuluar me beton rruge. Diskoklubet e natës, me cuca dhe miq pa përkatësi feje
e kombëtare me muzikë jugosllave dhe botërore deri në agim, i kishin dalldisur
me “tallava” turko - arabe me tekste në gjuhën shqipe e ritme dhe veshje të
haremeve sulltanëve Turqisë.
Shkupi,
pas viteve ’80 -ta, kur u ktheva unë me punë në Malësinë e Shkupit dhe shtëpi,
kishte ndryshuar mjaftë në pamje dhe artitekturë. Gjelbërimin e parqeve dhe të
rrugëve, përditë po e mbysnin ndërtesat (pallatet) pa plane urbanizuese, dhe
bizneset partiake pa leje ndërtimi. Aspak, në politikën e “vëllazërimit -
bashkimit”. Përmëkeq, nën nivelin e urbanizmit të sistemit famëkeq komunist.
Arsim dhe kulturë, i cili sulm i paparë u bë edhe në këto hapsira arsimore e
kulturore: Dygjuhësia. Puntorët e arsimit detyroheshin me dhunë orën mësimore
ta shkruajnë në dy gjuhë: maqedomisht dhe shqip. Aspak, pa i vënë asaj ore
mësimore se, në çfarë kushtesh pedagogjike mbaheshte, edhe pa mjete dhe
përgaditje arsimore. Dënimet, për mosrespektimin e Ministrisë së Arsimit të
asaj kohe ishin marramendëse me minstër arsimi, Savo Klimovski.
Dikushi
i përqafoi masat “ligjore”. Dikushi, nuk i respektoi. Unë, asaj kohe si mësues:
e zgjodha rrugën time dhiareve malore (1980). Orën e mësimit në ditar e
plotësoja vetëm në gjuhën “maqedonase”. Atë, e kërkonin nga Unë si mësues
shqiptar, dhe atë ua japja pa asnjfarë problemi. Edhe, kur më pyesnin me
dyshim, pse vetëm në gjuhën “maqedonase”?! U përgjigjesha: Është gjuhë zyrtare
e Shtetit të “përbashkët”. Punë tjetër, ishte ajo, se: Unë, si e mbaja atë orë
mësimore në klasë, ballë për ballë dhe sy më më sy me nxënësit shqiptar.
Shkaku, kryesor, që Unë pak më vonë me një letër paralajmëruese, adresuar
Ministrisë së Arsimit, do t’ua bëj me dije: Përshkak, të politizimit deri në
palcë të arsimit shqiptar, unë si mësues me shtatëmbëdhjetë vite përvojë pune
në arsim, në Drenas (Drenicë) të Kosovës dhe Malësinë e Shkupit (1995), jap
dorëheqje si mësues në shtetin e “përbashkët” ish jugosllav.
Përfundimisht,
u ktheva nën Rrap si i papunë, dhe shkrimtar me profesion të lirë me pasurinë e
Babait. Rrëzë, Kalasë Dardane. Tek, Parku i Grave. Vardari, lumë që ende
rridhte si dikur nën Urën e Gurit. Po, jo mes shelgjeve siç e njihja unë atyre
viteve si nxënës, dhe i bija not përmes dallgëve matanë bregut gjatë shkollës
mesme, por sot mes përmendoreve më këmbë dhe kuaj me thika e pushkë për luftë.
Shkupi,
pas viteve ’80 -ta kishte ndryshuar shumë, dhe pas ‘90 -tave edhe më shumë:
Ende, e ruante me xhelozi Restorantin “Menada”, ku Unë shpesh e vizitoja me
Gratë e mia besnike dhe miqtë e penës me përcjellje dhe roje të Policisë
Letrare deri në orët e vona pasmesnate. E kishte “Parisin”, në Qendrën
tregtare, “Ognishten”, në podrumin e
Hotel “Grandit” si mysafir I shpeshtë, dhe kur një ditë morën vesh se jam
shqiptar, me forcë më përzunë me gjithë Miken besnike, në rrugë. “Biserin”, poashtu
në anën shqiptare - breg të Vardarit. Strofulla dite dhe nate, ku Unë pas
viteve ’90 -ta do t’i zëvëndsoj me Rrapin. Miken me Dy shtamba verë dhe Poezinë
erotike. Manifestimin Kulturor Tradicional Ndërkombëtar: TAKIME NËN RRAP. Miqtë
e Penës nga Shqipëria, Kosova, Maqedonia dhe Bota.
Manifestim
Kulturor Tradicional Ndërkombëtar, i cili ende e vazhdon jetën nën Rrap, rrëzë
Kalasë Dardane si manifestimi i vetëm i poezisë erotike, në Shkup. Takime
Poetike Tradicionale Ndërkombëtare, të cilat nga Ministria e Kulturës në
Shtetin e “përbashkët” edhe me ministra shqiptar pa asnjëfarë bagazhi
profesional kulturor. Që, po t’u hysh në shtëpi si mik, i kanë edhe lugët dhe
enët nga ari, po nuk e kanë as një libër në vitrinë, ende vazhdojnë ta
“ndihmojnë” me 100.000 denarë (1.500 euro). Ndihma sa për sy e faqe, dhe
qesharake kulturore. E, në anën tjetër: Shuma marramendëse parash derdhen për
manifestimet e tyre partiake - “kulturore” të themeluar nga partizanët e tyre
partiak, dhe familjarët e tyre “artistë” trusakatë, që nuk i njeh nëna e tyre, e
ku më Katundi i Madh, rrëzë Sharrit Plak.
Partitë
Politike, vijnë dhe shkojnë nga pushteti. Dhe, do të vijnë me dy këmbë edhe
Nesër. Edhe, do të ikin me të katra nga pushteti në theqafje. Arsimi dhe
Kultura, janë ato që mbesin me popullin. Vështirë vijnë dhiareve, por kurrë nuk
ikin nga populli.
Shkupi,
Sot: Është i kapur me të dyja duart për fyti nga partitë politike. Dje, nga
Partia Komuniste. Sot, nga partitë Neokomuniste. Nuk dihet, kush hanë, kush
pinë, kush jeton, dhe kush vdes në Shtetin e “përbashkët”. Edhe, më zi se në
kohën e bashibozukve të Turqisë. Sot, para syve të institucioneve shtetërore,
policisë finiansare, pariteve politike ndërtohen pallate biznesi, restorante,
hotele mes parqeve të gjelbërimit.
Shteti
i “përbashkët demokratik”, ka rënë në të dy gjunjtë politik: I “kërkon”
pronarët e tyre përmes mjeteve të informacionit, dhe nuk i gjen dot as me
polici. Ende, pa e rrënuar një objekt biznesi pa leje në mes të sheshit
Shkupit, u lind tjetri në “Bit-Pazar”. Edhe, atë: para syve të Institucioneve
të Shtetit “përbashkët”, policisë finiansare, partive politike.
Askushi,
nuk i thotë ndalë këtij biznesi të pistë të partive politike, por kënaqen sesi
lulëzon korrupsioni mesdite, në Shkupin Shqiptar?! Me siguri, edhe në qytete
tjerë të Maqedonisë Veriut, korrupsioni është ngritur lugat. Ditën – natën, kur
t’i teket na hynë nëpër shtëpia: I përplas dyert e shtëpisë, rrokullis tepsi
nëpër dhomë, thyen enë, e rrëmben tinarin me tëlyen, nusen me pashterkë të
kuqe, e ne nga frika strukemi nën jorgan.
“Menada”
shqiptare, sot po na ringjallet lugat: Harem turko-arab para syve të partive
politike shqiptare. “Pirini”, përballë Olimbisë me fëmijë në bark, gji, dhe
prehër disa metra larg Filipit të Maqedonisë me grushtin lartë si xhaxhi Enver,
brenda nate u gëdhi “musliman ehamdurila”. Rehat, hë për hë: është Aleksandri i
Maqedonisë, cili për shkak të politikës “madhore” të partive politike
shqiptare, ia zuri vendin Skënderbeut. Arsyeja, se: Partia Politike për
Prosperiotet Demokratik, ashpër e kundërshtoi propozimin e partive politike
“maqedonase”: që, në sheshin “Makedonija” të ngritet përmendorja e Skënderbeut.
Jo, u çuan më këmbë politkanët shqiptar i madh dhe i vogël: “Maqedonasit”, duan
të na e marrin Skënderbeun! Ashtu, siç na e morën Nënë Terezën. Punemadhe, le
ta merrnin edhe Skënderbeun si Aleksandrin e Madh. Sot, me gabimin politk
historik të partive shqiptare në pushtet, politikës tyre “patrtriotike” qorre,
Skënderbeu prehet në “Bit-Pazar”, mes bërllokut dhe varrezave automobilistike.
Imzot,
ky shtet i “përbashkët”, a ka institucione ligjore, që t’i thotë: Mjaftë, këtij
biznesi të pistë partiak dhe familjar të partive politike në pushtet?! Biznesi
i tyre “patriotik”, përditë po na e zë frymën, nuk kemi ku të ikim më larg,
përveçse në rrugë dhe Turqi. Po, deri kur shqiptarët do të ikin nga shtëpia?!
Vendlindja. Atdheu i tyre shekullor.
Vetë,
edhe përgjigjem në këtë shkrim publicistik: Dihet, deri atëherë përderisa, nuk
do t’ua japim rrugaçëve politik votën e shenjtë të popullit shqiptar.
Sotpërsot, rruga e vetme demokratike, përmes së cilës këto trusakatë politik,
mund t’i hudhim nga samari, që me vite na e kanë ngarkuar barrën mbi shpinë…
Restoranti
“Menada”, i ndërtuar nga sistemi komunist, i cili sot gdhihet si harem turko -
arab me Diellin me rreze, në Shkup…