Udhëpërshkrim
Ymer Keta: Treva e Lurës, nga Lashtësia në ditët tona
E enjte, 17.10.2019, 08:00 PM
Treva e Lurës, nga Lashtësia në ditët tona
Lura,
Hyjneshë e natyrës dhe Turizmit
Mrekullitë
e Lurës, duhet t’i ketë zili Bota, ti
duam e ti admirojmë, ti njohim e ti vlerësojmë, janë
; “Bukuria netyrore - rrëzatimi i
karareve të dheut dhe bashkëjetesa e vëllazërimi fetar”.
Nga
Ymer Keta
Lura është një krahinë shqiptare në zemër të Gegnisë. Është administruar si Mal më vete të Gegnisë, përkrah Dibrës, Matit, Mirditës, Martaneshit,Kurbinit, Fushës Arbrit, Bendës (Malësia e Krujës),Tomadhea (Malësia e Tiranës) dhe Çermenikës. Këto male janë emërtuar që në shekullin e XII në kohën e shtetit të Arbërit dhe atë të Skënderbeut, ku njiheshin si shtyllat e shtetit. Lura ishte në planet strategjike të romakëve,bizantinëve, sllavëve, osmanëve(turqëve)dhe maqedonasve., për ta përdorur si bazë pushimesh e përgatitijesh ku stërvisnin luftëtarët. Është vënë re nga studiuesit që një pjesë e madhe e territorit të banuar nga Fisi Ilir i Penestëve(midis Matit e Drinit të Zi) nga historianët e lashtësisë emërtohej (Iliri) Yliri. Brenda këtyre teritoreve përfshihet dhe zona e Lurës. Ky emërtim i përgjigjet natyrës së ashpër të kësaj treve me male të larta dhe dimra të gjatë me zona të xhveshura e klimë alpine. Lura është shembulli i artë jo vetëm në shqipëri por edhe në Botë. Në një shtëpi jetojnë bijë të së njejtës nanë, gjysma të krishterë e gjysma Muhamedanë. Kryqi dhe gjysëm Hena, montohen në një Oxhak të Kullës Lurjane. Aty ku festohen edhe Pashkët edhe Bajrami në një familje. Emri i Lurës nga të gjitha makrotoponimet e gjalla të vendit tonë është më pranë emrit të lashtë të Ilirisë-Iliria-Hilluria-Luri-Lurja-Lurjanët dhe Lura. Kalaja e Skënderbeut dhe zbulimet arkeologjike, me mure të trasha , si në Murest në Koldoçe, në Përmajë(Pregjë) në Livadhin e Xhare(Borie –Lurë), në qafë Qytezë (Fushë-Lurë), në troje(Krej-Lurë). Kisha në Fushën e Pelave, shenjat e rrugës se kalldramur të karrocës nga Pllau i Gjurit të Lurës, në Borie –Lurë. Qafë-Qytezë-Përmaje e Përbate (Arrmollë) gati 35 km e gjatë. Lura është vend i fortifikuar në të gjenden vende të fortifikuara si ; Karakolli në “Xhaxhaj”,Qafë Qytezë. Karakolli i Skënderbeut në Pllajë, apo toponimet ; Trojet, Përmajtje, Maja e Rohesë,Qafa e Ladisakut,Kepi si Lule, Kurjaku, etj. Këto të dhëna vërtetojnë se Lura është banuar që në lashtësi. Në Lurën e sotme, kanë banuar fisi i Ilirëve, Penestët.
Lurasit, kanë dhënë ndimesë
të veçantë në konsolidimin e shtetit shqiptar, nën udhëheqien e Skënderbeut.
Gjatë kësaj periudhe , Lura për vetë pozitën gjeografike të “pafavorshme për
pushtuesit” ka shërbyer si barrierë e pa kapërcyeshme nga armiqtë dhe si vend
strehim për ushtrinë e skënderbeut dhe për banorët e (matanë-drinit) nga
pushtuesit sllav. Kjo del në pah
sidomos, në ndihmën që ka dhenë Lura gjatë rrethimit të kalasë së Çidhnës (Kidhnës)(8)
më 1452 ku të gjithë ata që shpëtuan nga masakrat u strehuan në Lurë.
Gjithashtu Skënderbeu, për të maskuar ushtrinë zgjodhi si vendstrehim Lurën, ku
sulmoi ushtrinë turke në Albulenë, kur u zu rob Hamza Kastrioti. Në
kohën e pashëlleqeve në shekullin e XVII krahas dibranëve, matjanëve edhe
lurasit morën pjesë në mbrojtjen e
Pashallëkut të Ali Pashë Tepelenës.
Gjithashtu u dalluan edhe në luftën kundër Tanzimatit, ku u shqua Staf
Ajazi.
Kontributi i Lurasve ka qenë i madh edhe në Lidhjen Shqiptare të
Prizrenit, ku morën pjesë Kol Bibë Doçi, Hasan Kaci,Halil e Ali Mena, Ali Han
Vladi etj. Edhe Hyrjetin Lurasit e
pritën me armë 1908-1909. Krahas të tjerëve me Ramadan Zaskocin, u
dalluan edhe Lurasit me në krye Hasan
Kacin në luftë kundër Xhavit Pashës. Po kështu edhe në betejën e Qafës – Prushit
mbi 70 luftëtar luras si ; Bush, Mudë e Bibë Vladi,Kol Bibë Doçi, Ali Sinan
Murati. Më 1910 në drejtimin e Isuf
Karahasanit në Brezhdan, rezistenca e lurasve qe e madhe kundër ekspeditave të
Shefqet Turgut Pashës 1910-1911 që s’pranuan të shkojnë ushtarë në turqi, e që
s’paguan të dhjetën e xhelepin si ; Hasan,
Isuf e Islam Kaci, Bush Vladi, Isen Het
Murati etj për këtë Hyrjeti u dogji kullat. Gjithashtu për t’ju kundëvënë
aneksimit të viseve të Dibrës nga shtetet ballkanike, lurasit rrokën armët dhe
morën pjesë në luftë kundër Serbëve e Malazezëve në Kakarriq të Lezhës më 17
nëntor 1912.
Në zjarrin e kësaj lufte të përgjakshme, përveç luftëtarëve matjanë e katër-grykas
, ngelën të vrarë lurasit Ali e Suf Mena, Sul e Sadik Buci,Adem Nikolli dhe Dem Përleka.
Lura pati përfaqësuesit e vet edhe në ngritjen e Flamurit në Vlorë
shpalljen e Pavarsisë më 28 nëntor 1912, ku
Dom Nikoll Kaçorri u zgjodh Nënkryetar i Qeverisë së Vlorës. Me fillimin e Luftës
I-botërore shtetet ndërluftuese pushtuan shqipërinë. Rezistenca e
Lurasve kundër pushtuesve Austriakëve, qe ndër më të përgjakshmet, ku ushtarët
Austro-Hungarez për t’u hakmarrë ndaj lurasve, vranë e burgosën 108
persona, nga këto ; 46 burra dhe rreth 60 të tjerë i internuan në kampet e përqendrimit në Kotorr e në vende
të tjera. Gjithashtu, futën të gjallë në dhe, Gjemile Gegën, e cila ngeli në
histori.
Në vitet 1920-1921, serbët e dogjën Dibrën e Lura u bë vendi i pritjes
së muhaxherëve Dibranë si dhe të bashkuar, luftuan heroikisht nën udhëheqien e
Elez Isufit e Ibrahim Gjoçit duke e
nxjerrë ushtrinë serbe jasht Dibrës. Po kështu në vitin 1924, 30 burra nga Lura
morën pjesë në lëvizien e Marsit në përkrahje të Fan Ndolit, kundër Ahmet
Zogut. Kur Ahmet
Zogu me ndihmën e Serbëve-Sllav e Rus, u kthye në shqipëri e mori pushtetin,
aktivizoi disa luras në shërbim të
shtetit e qeverisë tij në Gardën mbretrore, me grada si oficera aktiv dhe
rezervë dhe Xhandar si ; Bajraktari, Doçi etj.
Me pushtimin fashist 7 Prill 1939, lurasi Sali Çupi që ishte i burgosur doli nga burgu, s’erdhi në shtëpi, por, u radhit e u rrjeshtua përkrah Mujo Ulqinakut në Durrës duke rezistuar e luftuar kundra forcave pushtuese. Edhe në luftë e II Botërore shumë luras u rreshtuan përkrah çlirimtarëve të kualicionit antifashist botëror, ku tre prej të cilëve dhanë gjakun për çlirimin e vatanit si Gjok Doçi, Dylejman Skana dhe Ali çupi. Me idetë komuniste pati dhe nacionalistë që s’u bashkuan me çlitimtarët, të cilët u radhitën përkrah kundërshtarëve e dolën në mal. Ata u vranë, u dogjën shtëpitë, u burgosën, u internuan jo pak po 34 vetë si ; Tahir,Hasan,Bajram, Lam,Qazim,Ali, Isa Mena, Preng Gj. Rajta, Gjon M. Rajta dhe Gjergj K. Rajta, Llesh Bibë Doçi, Hasan Haziz Doçi,Ali B. Gjoçi,Demë N. Gjoçi,Gani Liman Bruçi, Isuf Han Buci,Baftjar Hasan Koçeku, Abaz Dull Kaci,Mersim D. Vladi, Sulë D. Vladi,Osman Xhetan Ajazi,Hajredin S. Buci, Sul H. Buci, Vësel A. Buci, Met Rr. Hoti, Sali H. Hoti, Qazim e Habib Gjogjegja, Ibrahim Ahmet Nezha,Ahmet e Demë Ali Murati dhe Met Hoti.
Në
Internim u dërguan familjet ; Preng Gjergj Rajtës Sul Gjoçit,Hasan e Haziz
Koçekut, Man Tollja dhe Met Hoti.
Të dënuar ;
Ali, Isa e Ramiz Mena,Sul Gjoci,Xheta, Ali e Brahim Gjoçi, Ibrahim Habib
Koçeku, Halim e Baftjar Hoti, Sbri
Gjogjegja Dalip Ali Murati,Ramadan Zog Nezha,Elez Osman Nezha, Ndue,Gjergj,Gjon,Bush e Mark Rajta,Can e Nezir Gjoçi,
Selman Kaçrri,Hajredin, Bajram e
Vesel Buci, Osman,Stafë e Sulë Ajazi.
Të cilësuar kulakë : Familja Mena, Gani Bruçi e Sulë Gjoçi. Shtëpi
të djegura nga Pushteti Popullor ; Tahir Menës Preng Gjergj Rajtës dhe
Ibrahim Gjoçit.
U
Konfiskuan ; 4 Kuaj, 6 Mushka,70
lopë dhe 1290 krerë bagëti të imta.
Pozita
Gjeografike : Fshatrat në Komunën e Lurës ;
Arrëmollë,Arthi,Borie-Lura, Fushë-Lura, Gurë-Lura, Krej-Lura, Pregj-Lura,Lura e
vjetër, Sumaj e Vlashaj. Lura kjo
perlë e maleve, përbën një njësi të vogël gjeografike me një sipërfaqe prej
1280 ha, në grumbullin qëndror të maleve, në rrjedhën e sipërme të Setës e të
Mallës, midis malesh në pjesën perëndimore të Dibrës. Lura kufizohet ; nga
lindja me Reçin,nga Jugu me Katër Grykët
dhe Matin, në perëndim Neshta e ndan me
Matin e Selitën e Mirdites. Qendra
e Lurës është një luginë Alpine me
lartës mbidetare 1040m, në gjerësinë gjeografike 41 gradë,40’ e 19”. Ajo
rrethohet nga malet ; si Neshta, Pllaju, Runja, Rruveshi, Bakullina, Kreshta
dhe vargu buzë Breshtës së Mirditës me Gurin e Kuq.
Natyra e ka bërë këtë të shenjtë
si kala natyrore, të rrethuar si kala, me male si karakolle me bedena, ku ka
një sipërfaqe goxha të madhe prej 1280 ha, duke u ndodhur në pjesën lindore të
malit të quajtun “Kunora e Lurës” në lartësinë mbi detare 2121 m, me 14 liqenet
piktoreske-Akullnajorë e natyror që janë një bukuri e rrallë. Liqeni më i madh
është 32 ha, liqeni i Pishave 13 ha, liqeni i Zi 8 ha, liqeni luleve tjerë...
si i Lopëve, i Kallabës e i Koçekut. Këto liqene sipas gëjëdhënave të
hershme e të shumta kanë edhe veti
kurative.
Liqenet kryesisht rrethohen
me lëndina të gjelbërta , nga pisha të larta , nga uji i kristaltë dhe i
kulluar, nga lulet shumëngjyrshe me aromën e tyre të mrekullueshme etj. Pamjet
që të ofrojnë këto liqene janë magjepse. Në to ka dhe shumë histori që tregojnë
banorët e hershëm, duke përmendur dhe legjendat e Zanave, ku këtyre u është
kënduar e pëshkruar nga shumë shkrues e njerëz të shquar, me shumë dashuri e
intelegjencë.
E përsëri forca e Zanave mbetet e pa përshkruar. Ata ishin të
shumta, mund të përmendim Zanat e Mashotit, të Lurës. Bukuria e Zanës së Lurës
që dilte çdo mëngjez të lahej e të qëndronte në majën e një guri, duke tërhequr
dhe mahnitur çobanin. Ai u dashurua marrëzisht prej saj, por nuk gjente
mënyrën si ta tërhiqte pas vetes, si ta
fitonte zemrën e saj dhe ta merrte për grua. Kështu që çobanit ju desh të
bisedonte me shumë zana, t’u kërkonte ndihmë sepse vetëm ata ia dinin gjuhën
njera - tjetrës, me qëllim që djalit
Lurian, t’i realizohej dëshira dhe atëhere çobani me dashuri do ta pushtonte në
krahët e tij.
Kështu u bë. Çobani e mori
Zanën dhe e dërgoi në shtëpi. Bëri një dasëm plot hijeshi e lumturi me
veçantinë e bukurinë e lurasve. Nusja vezullonte si Hëna e plotë. Thuhet se në
një kohë prej tre vitesh Mbretëresha e liqeneve mbeti shtazënë e lindi një
djalë që fluturonte me fletë. Intelegjenca e lurasve çdo gjë njeh.
Fatkeqësisht këtu gabuan. Padurimi që nusja të fliste, i çoi deri aty që
ta humbisnin atë. Në këto
krahina zanat janë të bukura e lozonjare, me zgjuarsi e me lëviziet e tyre ata,
në çdo moment janë tërheqëse. Kështu u shpjegonte
banorëve dhe ish hoxha i Gurit të Lurës
Sul Brunga, ku për 24 vjet mbaroj studimet në Stamboll Turqi. 20 vjet
për industrinë mekanike, e 4 vjet
për teologji, i cili
shquhej nga Hipnoza e sugjestioni.
Në turqi kishte mësuar të kishte kompleksitet, kishte mësuar si të sillej e të fliste me zanat që ndodheshin midis banorëve në
Lurë. Gjithashtu Sula jepte shpjegime se ata që studiuan për “token” nuk patën
“fat”, se per të punuar tokën duheshin” argat”, ndërsa unë studiova për “kokën”
më duhej vetëm zanat(xhindët )ti kem ngat(pranë) e prandaj kam fat “... Sula nuk njihej vetëm si hoxhë, por edhe si
mjek,sepse vërtetë kishte dhënë shembuj dhe rezultate në shërimin e njerëzve me
probleme shendetsore e komplekse
mendore. Gjithashtu ai, në vitet kur feja u ndalua me ligj, lëshoj një gatër që
punonte me ujë duke përpunuar drurin, vepër që se kishin bërë dhe njerëz
kopetent e të shkolluar.
Ai ishte i gjithanshëm. (8)
Prandaj
dhe ideja e Odisesë se ata janë shtriga, menjëherë e dërgon lexuesin te kujtesa
e një legjende tjetër që përgjithson numërin e madh të zanave. Kjo treve i ka
quajtur herë zana e herë xhindë, ku janë quajtur dhe si shprehje të vjetruara
në malet shqiptare. Tregimin e fillonin
me Zanat e Mashotit të Lurës. Zanat e Liqeneve të Lurës, Zanat e Malit, ajo
shpjegonte se ato janë vajza me fletë të duket sikur fluturojnë. Nuk shihen lehtë.
Kur flet me to, nga forca e syve të tyre verbohesh.Ata dine gjithçka. Nëse ata
I zemron ata të shitojnë,të mallkojnë, pra të lënë me shenjë, të sëmurin, por,
nëse di të sillesh mire, të nderojnë e të shërojnë.
Zanat e malit në këto anë
kur thurnin këngën e vajtimit të bënin të harroje gjithçka e çdo dhimje që mund
të kishe. Ata këndonin me melodinë e tyre të dhimbëshme, legjendën e burrit që
shkoi në kurbet e ngeli në Fushën e
Korabit në akullnajë. Zanat me zërin e tyre shkrinin akullin dhe sillni të vdekurin
të bisedonte embëlsisht me nenën dhe gruan e re të sapomartuar. Ky art, ky
komunikim hamendësues është vërtetë qetsues, duke lehtësuar e shëruar zemrat e
tyre. (9)
Studiuesi
Hilmi Kolgjegja(biri i kësaj treve, me një intelegjencë të rrallë) e ka
krahasuar Lurën me Hirushen e përrallës. Lura
si hapsirë është një potencial për zhvillimin e ekoturizmit, ku në kohën
e sistemit të kaluar, me iniciativën e Ish Kryetarit të Komitetit Ekzekutiv të
Dibrës Rexhep Doda u ndërtua Hoteli, për turisët që vizitonin Lurën,
duke u bërë një Atraksion e duke ja shtuar vlerat trevës. Gjatë stinës së Dimrit këto ujra mbulohen nga
akulli, malet, ta ngrënë humorin me freskinë e tyre, të bëjnë me energjik dhe
më të frymëzuar. Kalimi nepër këto gryka, lëndina, me aromë bimësh , nepër
liqenet natyrore dhe brigjet e lumenjëve e bëjnë këtë vend përrallor.
Maja e
Kunorës të ofron një sërë pamjesh të bukura si ; malet përtej kufirit shtetror
si Skërteci , Korabi,Sorokoli, malet e Hasit,
etj. Më pas mund të shihet edhe
bregdeti i Durrësit. Nga Lura kanë dalë Teologë, Zvendës Kryeministra,
Ministra,Gjeneralë,Shkrimtarë,mësues, Mjek,Inxhinierë, ndërtues,oficer,
Kengëtare shumë e shumë profile tjera që
kanë bërë emër e ja kanë shtuar vlerat
Lurës.
Lurën
e kanë vizituar mjaft vizitor të huaj si
Edit Durham,Jovan Han, Ambasador si Ai Amerikan, poeti Gjergj Fishta i cili në
veprën e tij citoi, kush nuk ka vizituar e parë Lurën ska vizituar shqipërinë. Kullat në Lurë kanë filluar të ndërtohen nga
fillimet e shekullit të XVIII-të Lura
qe ajo që përkrahu proceset demokratike për ndërrimin e sistemit. Populli lurian
i thuri keto vargje ;
Këtu i thonë Lurë, Han Pula Gurë, Ku s’piqet kalleni, S’blue Mulleni
Poemë Lura Krenare.
Që nga Grama tek Liqenet e
Lurës
Nga Skavica n’grykë t’Radikës
Dhe nga Deshati në Fushë të Stutjes
Nga
Kaptina e Martaneshit në dalje t’Bulqizës.
Dibrën, drini e çan
përmes
Duke e ndarë atë n’dy pjesë
Si në fusha dhe në male
Sofër Dibrane
t’i s’u ndale !
Si në fusha dhe në Male
Gurrat zbresin tuj gurgullue
Me
vreshta, ara, liqene e kodra
Plot gjelbërim jan mbuluar.
Malet me kësula
t’bardha
Drinit ato, i bejnë karshi
Bëmat e tyre tuj shtu kanë ardhë
Për
pushtuesit t’merr janë kthy.
Veprat në Lurë
Shtohen në çdo vit, ujëmbledhësit
janë kthyer në Tece,
Që,Lurës i japin Dritë.
Pleqtë e
Lurës ; 1. Doçi (Ka patur çiflig në Gjoricë të Grykës Vogël)
Llesh Doçi ishte ngarkuar nga pleqtë e Dibrës të kluvendonte me Selim Pashën e
Turqisë e të binte në ujdi me te, tek kullat e Grezhdanit, ku Selim Pasha në
kambë është çu, 300 nuse Dibër t’i du.
Për dasmën e 300 cucave me 300 duvakë,
sipas zakonit të maleve të dibrës,kush
e si do t’i shoqëronte vajzat, e se armët do ti kishin pa fishekë,
por Barutin e kishin rezervuar në Mat. Pra Mati e prodhonte, e Dibra e digjte
Barotin. Lleshi në krye të 500 krushqëve (përcjellësit e armatosur si dhe 300
djem të hypur mbi kuaj se gjoja ishin cucat e Dibrës që do të martoheshin me
oficer të taborit turk të mbuluar me
duvak. Çudia e kësaj miqësie, trokiste në mendjen e Dibranëve, vërtitej si një
pikëçuditëse dhe pikëpyetjeve të mëdha dhe tragjike... kur Selim Pasha do të
takohej me Llesh Doçin koburja e plakut të Lurës këndoi 7 herë e Selim pasha ra
për tokë, pastaj nuk u muer vesh asgjë. Djemt e zgjedhur të Maleve të Dibrës,
si Shqiponjat që bien mbi tufën, ranë mbi ushtrinë e Selim Pashës.Dollam Kuqtë
e maleve përleshen me Festekuqt e Stambollit e fusha e Dibrës digjej flakë e
zjarr e tymi shkonte në qiell. Ushtarët dhe oficerët e Selim Pashës për t’i
shpëtuar vdekjes hidheshin në Drinin e
Zi, që gjarpëronte i kuq.
Nuk mbeti asnjë për be që
t’i jepte myzhde Sulltanit për dasmën e madhe. Llesh Doç e Zeg Gjegja u kthyen
në Lurë dhe festuan fitoren, ku Zefi nxorri nga jaka e Kajuces fyellin dhe ja
mori këngës për shtatë palë qejfe.
Pritna mirë or Selim Pasha,
M’i don nuse a, mi don vasha,
Në
të holla e në të trasha.
I don prej malit a prej fushës,
me flori për rreth Gushës.
Selim
Pasha prej Stambollës,
Merre n’i pafsh kambët e Bollës !
Një selam e pret Sulltani,
“M’preu
Dibra e Llesh Dibrani”
Nji selam si një tërmet : Mos
t’vijë keq Sulltan Mehmet...
Trim kish kanë ky Selim
Pasha,
S’donte gra , por donte vasha.
Në
qafë t’Qenokut sa tue dalë,
Ky Llesh Doçi e thotë nji fjalë
:
Kemi ndodhur fukara,
Por
sa t’kemi Dibrën vlla,
Bukë e kripë, sa Deti ka... S’ka
ç’na bën Sulltan Mehmeti.
Lurë e Dibër,
besa –besë,
Trim ma i pari kush të vdesë. Trim
ma i pari n’fushë t’mejdanit
Kjo qe fjala e Llesh
Dibranit, “që t’i dalim zot vatanit”.
Kjo këngë u përhap më shpejt se flaka,që i vu Selim Pasha Dibrës.
Gojë më gojë u këndua nga Nandë Malet e Dibrës. E ndonse kanë kaluar mbi 200 vjet nga dita e asaj
dasme të madhe, edhe sot jehona e saj ka ushtuar në fyejt e barive të Dibrës.
Thuhet se duvaku i kuq u përjetësua dhe në kanunin e Maleve të Dibrës.
2.Vladi (dy Pleq)
3. Mena
4. Haldeda (i njohur ne ketë trevë për bukë) Buka që gatuhej për miq,
nuk e thenin pa vendosur tjetrën në dollap)pasi afër shtë pisë së Haldedës e
Cup Aliut, në Arrmollë dhe Must
Ajazit,ku kalonte rruga e udhëtarëve apo e qeraxhijve. Sipas të gojëdhënave,
nuk mbyllej dera e Kullës së Haldedës, pa dalë njeri nga djemtë jashtë e të verefikonte se mos ka ngelur
njeri përjashta në borë e tufan.
5. Ajazi 6.
Përleka(i cili përfaqësonte tre
fise ; Shqutin,Kaçrrin dhe Rajtën. 7. Gjoçi
8. Skana
9.
Nezha
10. Kaci
11. Gjogjegja.
(Pra ishin 12 pleq të dheut ku në njëment të caktuar për një
mosmarrveshje”Vrasje që ndodhi” u vendosën rregulla që u quajtën “Pesë
Kararet”) që nuk ka asnjë mal apo bajrak në Gegni.
Sot Luraedhe pse
është boshatisur po bën ndryshime, duke ndërtuar, Hotele, bujtina, për të
pritur e akomoduar turistët. Edhe pse Odat janë shtruar me tapete,pleqtë e Lurës flasin me vete…” .
Por, problem është infrastruktura rrugore, ajo
në qendër të Lurës, çatitë e shtëpive të braktisura, rrugët automobilistike nga
Livadhi i Turkut në Perlat të Mirditës e deri në Qendër të Lurës, si dhe ajo që
vjen nga Peshkopia. Të dyja këto vlejnë
për të dëshiruar, janë gjithë gropa, ku erozioni, shirat dhe bora gjatë
dimrave e kanë bërë punën e vet: Pushteti
vendor dhe ai Qëndror, mblidhen e u
premtojnë banorëve në Lurë vetëm në Fushata Elektorale për vota, problem
ky që Lura ka ngelur e harruar edhe pse është perlë e Evropës.
Bibliografi
; Islam Cani, Kidhna dje dhe sot, faqe 274 A.Përleka
Nga Lashtësia në ditët tona botim i vitit 2003
Kristo Frashëri “Revista e
studime historike” 1975, f.141.
Defteri i Vilajetit të Dibrës, H.Sharofi dhe vepra e tij ,Tiranë 2000
f.235 M.Murra,
Gaz.Oshtima e Maleve 2 nëntor 1989.
J.G.Han Udhëtim në viset e Drinit të Zi Edit
Durham, vizitë Brenga e Ballkanit Tiranë
1990,f.202
Viçnc Zmajeviç,Misionarët e Çidhnës 18.janar 1706
f.110
N.Dedaj,Fabian Barkata, Romani “Lule”
2001 f.270-278. H.Kolgjegja,Folklori
Dibër 1990.
S.Bestrovci, Marrëdheniet shqiptaro-serbo-Malazeze 1878 Prishtinë
f.82.
F.Daci Enciklopedia e Dibrës
f.211-220
Ymer Keta, Lezhë, Studiues,
publicist-shkrimtar. 26 shtator 2019.