Editorial » Mehmetaj
Gani Mehmetaj: Lulia në bregdetin shqiptar (2)
E shtune, 24.08.2013, 05:05 PM
Lulia në
bregdetin shqiptar (2)
Plazhet e jugut dhe amfiteatri i Durrësit
Nga Gani MEHMETAJ
Lulia u
kthye në Kodrën e Trimave pasi nuk la vend bregdetar pa gjezdisur. E filloi
me Velipojën dhe, e përfundoi më
Butrintin, duke u kthyer sërish nga kishte ardhur. Sa herë shikonte visoret
bregdetare, mahnitej sërish sikur t’i shihte për herë të parë.
“Det, o
det, sikur ta kishin të tjerët këtë vend përrallor do të çmendeshin nga
gëzimi”, me thotë e entuziazmuar, “ndërsa ne nuk ia dimë vlerën, nuk e kuptojmë
çfarë përlash kemi në dorë”, më kthehet ajo.
U mahnitë ajo edh nga qytetet e vjetra shqiptare, të cilat prapë më
thotë se nuk i ka askush në botë:
Shkodra e Marin Barletit me Kështjellën e Rozafës, Lezha e Skënderbeut,
Berati përrallor i Muzakajve me njëmijë dritare që shikojnë nga Osumi,
Gjirokastra, qyteti në gur i princeshës Argjiro, apo i shkrimtarit Kadare e
Musine Kokalarit, Korça e serenadave dhe e birrës së artë, Kruja e Skënderbeut,
Pogradeci i Lasgushit të madh dhe i lundërtarëve ilirë...
E
ndërpreva numërimin e qyteteve, sepse mu duk sikur s’do të ndalej.
“Sikur
t’i kishin këto vende shtetet fqinje, vazhdon ajo, do të çmendshin nga gëzimi,
do t’i reklamonin ditën e natën dhe s’do të linin gurë pa lëvizur që të ftonin
edhe të tjerët”. Shoqja e saj Melka nga
Shkupi i pati treguar se si maqedonasit e kanë vetëm një qytet, Ohrin, të cilin
dikur ua rrëmbyen shqiptarëve dhe prapë nuk pushojnë se bëri reklamë, madje
kanë organizuar disa festivale ndërkombëtare në këtë qytezë buzë liqenit.
Shqiptarët mezi e mbajnë Festivalin e Butrintit, një qytet antikë që të le pa
mend. Me improvizime e bëjnë edhe Festivalin e Filmit në Durrës, ku nuk kanë
kinema të përhershme, më tregon ajo. Ndërkaq, dikur në këtë qytet, pushonte
Cezari. Ave Cezar! Më përshëndet më dorën e ngritur mbi kraharor si ushtarët
romakë.
Lulia me
thotë në mirëbesim se Durrësi vetëm plazhe e det nuk ka: e ndoten plazhin më të
madh në Ballkan më ujëra të zeza dhe me ndërtime kaotike. E vranë detin, më
tregon ajo e pikëlluar.
Heroinës
sonë i është mbushur mendja top se Shqipëria ka më shumë kështjella e qytete të
vjetra se sa
Prisja që
ajo të më fliste për bukuritë e visoreve shqiptare e jo të më mbante fjalime se
si duhet t’i mbarështojmë qytetet e trashëgiminë kombëtare. Prisja rrëfime e
bëma të lehta verore, kurse ajo më helmatisë më shkujdesjen e pafalshme
shqiptare. Këtë ia thash, mirëpo, ajo këtu deshi të dilte, duke ma kujtuar me
nxitim. “Nuk me kishte mbetur shumë kohë ti shihja këto qytete, meqë më prisnin
obligimet në vendlindje, prandaj mu desh të kaloja qytetet e vjetra si vrapuesi
i garave maratonike në vrap, ndërsa zemra më qante pse s’mund të rrija më gjatë
në këto qytete e ti shijoja”, më qahet ajo. “Asnjë agjenci turistike shqiptare
në Kosovë a në Shqipëri nuk organizon vizita turistike nëpër qytetet mesjetare
shqiptare që të mahnisin, nuk organizojnë madje as vizita turistike në Tiranë e
Dajt, megjithëse ka shumë të interesuar, kurse organizojnë vizita nëpër qytete
të Ballkanit, nëpër Azi të vogël etj. Në vend të prezantojnë vlerat e veta e të
nxjerrin ndonjë lekë nga vizitat e tilla disaditore turistike, agjencitë
shqiptare prezantojnë qytetet e vlerat e huaja, ua zbrazin xhepat shqiptarëve
duke ua këshilluar Podgoricën, Beogradin, Sofinë apo qytetet e Anadollit”.
Prapë iu
kthye Korçës. Nuk e ftuan Lulinë në festivalin e birrës, ndërsa i mbeti hatri
shumë. E mori vesh me vonesë, ndryshe do të shkonte e paftuar. Ajo është
dashamire e kësaj birre, sikurse nuk e heq nga tryeza as kuqalashen. Nuk e
kupton pse në restorantet shqiptare ia preferojnë një varg birrash të huaja,
ndërsa birrat shqiptare ia sjellin si më pahir vetëm kur ajo këmbëngulë. Shpesh
i thonë që s’kanë birra shqiptare! Ndërkaq, ajo ka vendosur sot e në mot që në
Shqipëri do të pi vetëm birra shqiptare, do të ketë mbi tryezë vetëm verëra të
këtyre krahinave. Le të përpiqen sado tregtarët t’ia imponojnë birrat e pijet e
huaja. Ajo nuk vuan nga kompleksi i inferioritetit apo e varfanjakes që
përpiqet të duket duke konsumuar pije të huaja, asaj i shijojnë pijet
shqiptare.
Ua ka
thënë disa herë kamerierëve të mos lodhën duke ia numëruar birrat e huaja apo
verërat italiane e greke, sepse me thotë ajo sa ti bie dielli tokës në Shqipëri
do të konsumojë vetëm birra e verëra shqiptare. Është e vendosur Lulia, s’ka
kush ia ndërron mendjen me asnjë çmim.
Nuk është
ajo si qeveritarët e saj që për ca euro nën dorë e privilegjojnë mallin serb në
Kosovë, duke e penguar mallin shqiptar. “Zoti i marroftë qeveritarët e mi”,
mallkon ajo me mllef. Por edhe për qeveritarët e Tiranës ka dyshime se kanë
hile, kur e bllokojnë në kufi mallin e Kosovës, nuk e bëjnë për hakmarrje,
sepse mallit grekë e turk nuk i hakmerren asnjëherë. Është futur paraja e huaj,
ma thotë e sigurt në vete, duke cituar Gjergj Fishtën: “mos lakmoni paren e
huej” . Ka korrupsion gjithandej, përpiqet të me bind.
Pse shkoi
Lulia pikërisht në gusht në bregdet? E pyes i interesuar të davarisë ca
hamendësime të mia. Sepse në qershor u mbajtën zgjedhjet shqiptare, ndërkaq ajo
ua pati frikën shqiptarëve, mund t’i zinin rrugët si
Lulinë e
zbythi edhe një gjë tjetër: cubat e rrugës së kombit. Dolën në pikë të ditës
apo në orët e hershme të mëngjesit, ndalen automjete, i frikësuan për vdekje
udhëtarët, ua morën paratë e gjësendet me vlerë. Si në mesjetë apo si në Perëndimin
e egër, më tregon ajo, e indinjuar. Cubat e sfiduan shtetin shqiptar, e dëmtuan
rëndë imazhin e sigurisë kombëtare, e rrezikuan industrinë turistike, sepse
mijëra shqiptarë të territoreve etnike ndërruan mendje në çastin e fundit, nuk
donin të binin pre e cubave të Mirditës apo të Matit. Mbreti Zog i pati shuar fare cubat e rrugëve
para shtatëdhjetë vjetësh, kurse qeveritarët e sotëm me mjetet më moderne nuk
mund t’i pengojnë, me tregon ajo rrëfimet e gjyshit të saj i cili e donte
mbretin Zog më shumë se të gjithë të tjerët.
Si është
e mundur që në shekullin e XXI të bëjnë kërdi cubat nëpër magjistrale? Ka shtet
a pushtet në Shqipëri?
Mezi e
orientova sërish në qëllimin bisedës: pelegrinazhin në bregdetin shqiptar dhe
nëpër qytetet e vjetra. Pasi i kaloi mllefi, më tregoi se si u kënaq me muzikën
e mbrëmjes nën pishat e Spillesë, në Dhërmi e në Sarandë .
Lulisë i
bëri përshtypje një reportazh në një gazetë shqiptare, emri i së cilës nuk i
kujtohej, ku shkruante: “malazeztë janë popull konservativ si të gjithë serbët
e Ballkanit”(!). Të shkretët malazezë, bien copa të dëshmojnë se nuk janë
serbë, por një përzierje sllave e ilire, sikurse thonë ata, kurse gazetarja
pasardhësja e ilirëve i quan serbë.
Lulia e përfundoi rrëfimin e vet të pelegrinazhit me këngën “Xhamadani via, via”, të cilin e kishte dëgjuar në disa mbrëmje nga Spileje deri në Ksamil.