Shtesë » Historia
Brahim Avdyli: Armiqtë më të rrezikshëm (4)
E enjte, 24.01.2013, 07:17 PM
ARMIQTË MË TË RREZIKSHËM GJATË RËNIES SË PERANDORISË BIZANTINE (IV)
- Në shenjë të 100 vjetorit të Pavarësisë së Shqipërisë
"FEJA E SHQIPARIT ËSHTË SHQIPTARIA" (VASO PASHË SHKODRANI)
Nga Brahim AVDYLI
Rasti më i volitshëm për J. J. Norwich do të kishte
qenë që në tërë kohën e luftimeve bizantine të mos e “harronte” faktorin
shqiptar, i cili po detyrohej që “të nxirrej” nga “vdekja e sigurtë” në
këtë mizori luftimesh fetare në të tri kontinentet, krahas tre armiqëve
tanë më të mëdhenj kombëtar në sferën gjithëpërfshirëse, të cilët fshiheshin nën
rrobat fetare: 1) kryesisht greqinë, e cila thirrej në
“megal-idenë” e Greqisë së re, që nuk ishte e njëjta me “grekët e vjetër”,
të cilët, dihej, se qenë ilirë dhe grekë, d.m.th. epirotët; 2) rusët
që përpëliteshin në luftë me bizantët si “rrebelues” dhe “kryengritës”,
e cila më vonë do ti merrte nën politikën “pansllaviste” të
ashtuquajturit “sllavë të jugut”, që nuk qenë “sllavë” të
vërtetë dhe as “terërësisht identik” me ata që i kanë “kualifikur”
rusët me dipolmacinë e tyre dhe i futen në luftë kundër Perandorisë Osmane, por
që kishin një dallim të madh me kroatët, të cilët e kishin pranuar fenë
katolike romake, prandaj nuk u futen nën këtë “politikë”, që marrin
pjesë bullgarët, serbët dhe malazeztë; 3) otomanët, me fenë
kundërshtare, islamizmin sunit, në filim të veçuar nga islamizmi sheit,
të cilën me luftë e marrin nën Muavinë e Bagdatit të Sirisë, kundërshtarit të
Alisë dhe të Pejgamerit Muhamed, gjë që nuk e thonë osmanët tekstualisht.
Perandoria Osmane bëri sikur i “bashkoi” të dy krahët, në të cilët sheitët
dhe dervishlerët qenë kudo në ballë të luftës. Duke qenë më afër
Perandorisë Bizantine, ata i mësuan të gjitha format dhe metodat apo mundësitë
e qeverisjes së shtetit, që ishte bërë shtet militant, duke sjellur në
vetvete disa veti të pandryshuara të sekteve të krishtera.
Për
t`i shpjeguar këto gjëra, po nisemi nga periudha e shekullit të XV. Në këtë
kohë janë bërë kthesa të mëdha në historinë e shoqërisë njerëzore. Në
radhë të parë është shkatërruar Perandoria Bizantine (1453), e cila ka qenë në
të vërtetë e iliro-shqiptarëve; e helleno-grekëve;
dhe e trako-vllehëve, ndër të cilët hellenët, por edhe trakasit kanë
qenë të përzier me pakica shqiptare, greke dhe turke, respektivisht
me bullgarët dhe grekët, ndërsa, ndër ta, epiri, ishte
tërësisht iliro-shqiptar.
Mbi
këto themele ngritet godina e Perandorisë Osmane. Shkatërrimi i kësaj force
shkaktoi fundin e Kohës së Madhe dhe fillimin e Kohës së Re,
e cila nënkupton kryesist fillimin e periudhës së Humanizmit dhe të
Renesanncës. Në këtë periudhë kombi ilir “bie nga skena”
apo “përfundoi” dhe filloi të afirmohej si “komb shqiptar” më
shumë se të quhet komb ilir çfarë në të vërtetë pa diskutim që ishte,
pra një bashkësi e qëndrueshme njerëzish, e formuar në bazë të karakteristikave
të gjuhës që e fliste; të territorit që e zinte për t`i shpëtuar çdo sulmi të
jashtën, çfare e solli të rrudhej sa i përket shtrirjes territoriale, në të
cilat u detyrua të merrte pjesë;
të
veprimtarisë ekonomike, shoqërore, politike dhe kulturore dhe të formimit
psiqik e filozofik. Si kategori e këtillë, kombi shqiptar, si komb i
pavarur, i dalur nga kombi ilir, i cili është shkrirë paralelisht në
njësitë adminstative të popujve që u krijuan me territoret e tij, e dha
kontributin e vet në zhvillimin e Humanizmit dhe të Renesancës në
Evropë.
Për
këtë po u drejtohemi burimeve angleze. Kombi shqiptar është formuar para
pushtimeve turko-osmane dhe para Betejës së Parë të Kosovës (1389).
Personeli i Institucionit ENDERUN, që ndahej në Enderun Mektebi, që
përfshinte shkollën e Pallatit të Sarajit, dhe thjeshtë ENDERUN, që përfshinte
oborrëtarët dhe personelin e lartë të Sarajit e të Perandorisë Osmane, si psh.
Sadriazemët (Zëvëndës-sulltani, Kryeministrat) dhe vezirët (ministrat,
bejbelerët, qeveritarët me të mëdhenj te administratës së Perandorisë Osmane),
ejaleteve (provincave), sanxhakbejlerëve (perfektëve), të
sanxhaqeve (të perfekturave), të profesorëve të Universitetit, dhe
sidomos të Univerisetit të Pallatit të Sarajit, ishin në përqindje të madhe me kombësi
shqiptare (kavmi Arnaut) dhe boshnjake (iliro-bogumile).
Këtu qëndron arësyeja e vetme e “zvogëlimit” të ilirëve, të cilët
vinë duke “u ndarë” nga feja e re e osmanëve, islamizmi, që
kishte karakter ideologjik fetar dhe militant në tërë Perandorinë Romake
e Bizantine. Selia e Vatikanit të Perandorisë Romake dhe Kosnstantinopoja e
Perandorisë Bizantine i kundërshtojnë me greko-ilirët në mes, për shkak të fesë
e cila ndahet në tri kandet e saj fetare: romak, ortodoks dhe islamist,
pa i zënë në gojë ilirët. Krishterët turk u quajtën “GOGË”,
“MAGOGË”, “JEXHUXH” e “MEXHUXH, prej të cilëve AVARËT e kanë prejardhjen, dhe
nga të cilët janë vendosur në rrethinën e Smederevës, prej të cilit e ka
prejardhjen e vet populli SERB (jo “kombi serb”), që nën te
filloi të quhej populli ilir, triball e rrasian, të cilët u
adoptuan në skizmatikët serbë (të kuptohemi, jo-komb); ndërsa, në
Bullgari lindi nën ndikimin e “Kur`anit” rryma e re krishtere-monoteiste,
e quajtur BOGUMILIZËM, që do të thotë në sllavisht “të dashurit e Zotit”
(bog-u-mil), dhe këtë rrymë e përqafuan edhe vise tjera të Perandorisë
Bizantine, d.m.th. viset e Ilirisë, të Maqedonisë, të Kosovës apo Dardanisë,
thjeshtë RRASISË, gjatë përpjekjeve për ta mbajtur nën sundimin e saj
sundimtarët rrasian apo triballë; dhe në fund, të viseve të Shqipërisë, të
Bosnjës, të cilët quheshin ilir-bogumilë. Iliro-bogumilët e pranuan si
fe zyrtare bogumilizmin, kështu që ishte e afërt me muhamedanizmin (apo
islamizmin), të cilën menjëherë e përqafuan gjatë rënies së tyre në sundimin
osman.
Nga
fiset barbare janë dyndur në Ballkan kryesisht fiset turke nga shekulli
VI e deri në shekullin XIII, si p.sh. avarët (avatarët), bullgarët, vllehtë,
kumanët, peçenegët, oguzët, magjarët (hungarezët), etj. Kështu që serbët i
përkisnin kryesisht fisit avarë dhe nuk ishin sllavë, pra në asnjë burim
historik “të ardhurit” nuk i kemi të identifikuar në Ballkan si fis
sllav. Padyshim se para turqëve quhej Gadishulli Ilirik dhe në emërtimet e
para të tij, e tërë siujdhesa apo gadishulli dhe kontinenti quhej Hemi.
Toponimin gjeografik “Ballkan”, siç e kemi thënë më parë, e kanë lënë të
ardhurit turq, avarë dhe bullgarë. Ndërsa në Himalaje gjendët edhe sot
një lokalitet me emrin e pandryshuar Serbistan,
kurse në Sanxhakun e Smederevës është identifikuar në shekullin e XVI
mikrotoponimimi Turçin dhe Turska Reka. Kjo do të thotë se ata
kanë qenë një fis turk. Madje, jo vetëm serbët por edhe kroatët kanë qenë
të identifikuar me fisin avar, jo sllav. Numri i tyre ishte i vogël dhe
nuk i kishte karakteristikat e etnikumit të tyre në Ballkan. Ai u shkri me
fiset autoktone të pellazgëve, ilirëve, dardanëve, triballëve dhe mezëve, etj.,
kështu që ne e pranojmë se deri në shpalljen e tyre si “komb”, në
gjysmen e dytë të shekullit XIX, nuk kanë qenë komb, dhe nuk kanë pasur “prejardhje
sllave”, siç pohon kështu zoti Schevill, krahas shumë
fallsifikatorëve të historisë ruse, serbe e sllave.
Studiusit
nuk dinë të dallojnë shencëtarët prej pseudoshkencëtarëve. Ata nuk dinë mirë as
dallimet në mes të feve dhe kombeve. E drejta e besimit është e drejta e
çdo njeriu të besojë në cilën do besim apo fe në botën moderne, dhe në qoftë se nuk do të
besojë mund të qëndrojë i pa fe apo pagan, që është keqpërdorur
shumë në mesjetë, aq sa i drejtoi shumë popuj të botës në luftë kundër njëri
tjetrit. Disa popuj humbën, u tjetërsuan. Kombi ilir po zvetërohej. Prej
tij u formua gradualisht kombi shqiptar.
Nga
perandorët ilirë të Perandorisë Bizantine të Lindjes janë perandorët Konstandini
i Madh, Konstandini i II, Konstanci, Konstanci i II, Magnenci, Juliani,
Joviani, Vallensi, Valentiniani i I, Teodosi i Madh, Graciani, Valentiniani i
II, Arkadia, Honoria, Teodosi i II, Valentiniani i III, Markiani, Leoni i I,
Julian Neposi, Romul Augustusi, Zenoni, Anastasia i I (ose Anastasi i I),
Justini i I, Justiniani i I i Madh, Justini i II, Tiberi i I Kostandini,
Mavriki, etj. herën e parë, prej vitit 330 deri ë vitin 602, që
përbëjnë gjurmën e parë të perandorëve ilir. Këtë fakt të
posaçëm të studiusve të historiografisë kanë “mundësi” që ta lënë “pa
parë” ata që duan të zbresin në duart e pseudohistorisë.
Për
fat të keq, dhe pikërisht në këtë vepër, e bën edhe
Por,
për avarët, zoti
Ky
ishte filimi i shekullit të VII-të kur “sllavët dhe avarët” filluan të
bëjnë dyndjen e tyre në gadishullin e ashtuquajtur Ballkanik dhe Foka, në vitin
608, kishte nisur edhe një fushatë të spastrimit kundër evrejve, të cilët
kishin bërë një numër të madh në Greqi. Me 3 tetor të vitit 610 hyri më në fund
Herakli në Bririn e Artë dhe e likuidoi Fokën të lidhur në zingjirë, ndërsa “avarët
dhe sllavët kishim pushtuar Ballkanin”.
Ishte
11 shkurti i vitit 641 kur vdiç Perandori Herakli, i cili, sipas J. J. Norwich,
“Herakli i dha goditjen vendimtare traditës së lashtë”, duke e bërë
greqishten “gjuhë të popullit dhe të kishës” dhe duke i zëvendësuar
titujt romak “imperator”, “cesar” dhe “augustus” me fjalën
greke “basilius”, gjë që
ishte
një vendim paragrek dhe një gabim trashanik që bëhej në të gjithë Perandorinë Bizantine dhe
shënonte kthesën e madhe progreke që filloi. Këtu fillon ndarja e parë e
Perandorisë Bizantine, e thirri për herë të parë Kishën Ortodokse, i vuri të
gjitha pasuritë e kishave dhe të manastireve në pasurinë e shtetit dhe futi
edhe kulturën progreke të qeverisjes administrative. Mbas vdekes së tij zuri
fill dinastia Herakli (641-711), e cila vendosi linjat progreke të
qeverisjes së shtetit, admistratës e fesë dhe futjen e gjuhës greke në gjuhë
zyrtare apo promovimin e fjalorit dhe enciklopedisë “Sounda”, që vie
në vitin 1000, rreth 359 vite pas qeverisjes së Herakliut.
“Bullgarët,
një bashkësi fisesh luftarake dhe pagane, në vitin
Deri
në vitin 711, kur u vra Justiniani i II-
Rinotmet dhe u mbyt djali i tij 6 vjeçar, Tibeti, në mënyrën më mizore, nuk
ka pasur askund serbë. Ky është shekulli i VIII. Pra, kjo është një e
dhënë konkrete.
Justiniani
i II- Ritnomet herën e dytë edhi në pushtet, madje edhe kësaj radhe me ndihmën
e bullgarëve dhe të sllavëve, dhe kjo tregoi se shthurja kishte zënë
vend nga Leonci, në vitin 695, me Tiberin e III, sidomos me Filipin Bardones
dhe Teodosin e III, kur e mori pushtetin Leoni i II-Izaurik. Kjo tregon se të
gjithë këta ”perandorë” përfunduan në krime, siç e kishin marrë në krye “pushtetin”
dhe se kjo ua kishte nxjerrë në sipërfaqe të zezat e tyre. Anastasi i II e
kishte shumë të papërshtatshme situatën me saraçenët, të cilët e rrënuan nga
pushteti, por çuditërisht ai e kishte emëruar strateg të zonës anadolliake
Leonin e III. Kështu që në saje të kësaj, erdhi si Perandor, në vitin 717, me
emrin Leoni III- Izmir, që nuk mund ta dimë përse quhej “
Ikonoklastia, që filloi në vitin 711, por që zgjati
deri në vitin 802, ishte një periudhë e pakëndshme për Perandorinë Bizantine.
Ajo do të thoshte “shkatërrim i imazhit”, që shkatërronte ikonat e
caktuara të Perandorisë Bizantine dhe në skenën fetare i kushtohej “më shumë
lidhjeve me islamistët, që nuk e pranonte kurrsesi, se hyjnia kishte një pamje
të caktuar”.
Duhet
të theksojmë se përveç ikonoklastëve, dy murgët evrej Cirili dhe Metodi, kishin
dështuar në misionin e tyre për “krijimin e gjuhës sllave”, në
pranverë të vitit 864. Ky është shekulli i IX. Deri atëherë nuk
kishte në mbarë Ballkanin serbë. Të mos harrojnë se në Moravi, në
atë kohë, nuk e kuptonin sllavishten. Aq më pak nuk kishte serbë. Në
qoftë se “duan” të “theksojnë” pseudohistorianët rusë,
serbo-sllavë të kohëve të vona në bazë të “shkencës” së re gjeografike,
në cilën “hartuesit” e hartave të para të asaj kohe i kanë bërë me “bindjen”
e tyre të mëvonshme, le ta dinë se kanë bërë lajthitjen e tyre të veçantë, që
do të thotë shtyrje me çdo kusht të “historisë” disa shekuj më përpara dhe “shkenca”
e tyre është vetëm pseudohistoria.
Ka
edhe shembuj të tjerë të shkencave, të cilat, nëse shkencëtari do t`i
verifikojë, do ta bëjë me mund për t`i ngritur këto teza në teori shkencore
apo për t`i rrëzuar përfundimisht nga tryeza e punës si pseudohistori.
Kështu
mund të “ngritet” me qëllim pseudohistoria greke, ruse e serbo-sllave.
Atëherë mund të flitet për “ithëtarët e kishave sllave”, që filluan të
grumbullojnë gradualisht besimtarët krishterë ortodoksë në kishat e tyre
ortodokse, që quhen “kisha sllave”, sepse e përdornin për liturgjinë
e tyre fetare gjuhën sllave, që patën nxjerrë Cirili dhe Metodi, për t`u
dalluar nga krishtërimi latin i Romës.
I
ashtuquajturi “populli serbë”, që kanë qenë më tepër turq avarë
se sa të ashtuquajturit “sllavë”, por që e kanë përdorur gjuhën
liturgjike sllave në kishat otodokse dhe kanë ndërruar gjuhë dhe janë
idetifikuar si “sllavë”, janë vendosur së bashku me pjesëtarë të fiseve
të tjera, në jug të Danubit, në
rrethinën e Smederevës, si kategori sociale, siç na bënë të ditur Prof.
Dr. Skender Rizaj, të cilët, gjuhën e kishave që e përdorën ortodoksët
serb në shekullin e XVII e quajtën “gjuha serbe”, sepse ajo gjuhë e
kishave është krijuar nga klerikët ortodoksë-skizmatikë të Patrikanës së
Pejës, dhe të cilët, qysh në shekullin e
XV e “kishin pranuar vasaletetin e Sulltanit” , ndërsa
në shekullin e XII “e kishin pranuar autoritetin bizantin. Nuk është quajtur komb, sepse ka qenë
në numër shumë të vogël në krahasim me fiset e tjera që i ka sjellur me vete
dhe as me kategoritë etnike të boshnjakëve, iliro-dardanëve, pra shqiptarëve,
të vllehëve, etj., se nuk kishte elemente etnike. Pra, nga Vatikani
është pranuar “Dioqesa e Serbisë” në shekullin e XVII dhe “gjuha
kishëtare serbe” në shekullin e XVIII, të nxjerrur nga gjuha specifike e
ashtuquajtur “gjuha sllave”, nga Cirili dhe Metodi.
Idhëtarët
e kishës së krishterë ortodokse që shkonte siç i thonin atëbotë “populli
serbë” në Patrikanën e Pejës, të cilët ishin më shumë shqiptare se
sa “serbë”, Papati i kishte quajtur “serbë”, pa marrë parasysh se
ishin me rrobe kombëtare shqiptare (shiko një fotografi të asaj kohe),
ndërsa shqiptarët që ishin idhëtarë të kishës së krishterë të Romës me Papatin
në krye, i quante Albanë, për ti distancuar nga të parët, që i quante
“serbë”, dhe po kështu i quante “grekë” të gjithë idhëtarët e kishës së
krishterë ortodose greke që lidheshin me Patrikanën ekumene të Stambollit,
ndonëse kishte edhe të etnive të tjera, pellazgë, ilirë, epirot, pra shqiptarë.
Me
këto fakte, nuk kanë arësye Norwich, Camerun, Schevill, dhe të tjerë, që “të
besojnë” verbëtazi në të dhënat false të hartave që janë krijuar më vonë
për shekujt 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, apo duke iu referuar “njohurive”
të mbledhura nga pseudoshkencëtarët e shumtë sllavo-ortodoksë dhe të “dalin”
me “kombin serb”, sikur ka qenë që atëherë i “formuar”, në vend
se ta pranojnë “popullin serb”, që nuk e ka sinjifikuar etninë “serbe”,
por etnitë e ndyshme që e kanë përbërë “popullin serb”. Kombi serb është krijuar
në gjysmën e dytë të shekullit të XIX, me Vuk Karaxhiqin, dhe jo më parë.
J. J. Norwich e përmendë për herë të parë “Serbinë”, kur “Maqedonia,
Greqia dhe
Kjo
është koha kur fiset të ashtuquajtura “sllave” po e përdornin si gjuhë
liturgjike “sllavishten” e Cirilit dhe Metodit dhe po e përqafonin fenë
e krishterë ortodokse në pjesët Lindore. Ata gradualisht po i krijonin edhe
njësitë administrative territoriale përmes bisimit të tij krishterë të Lindjes
apo të Përëndimit. Kroacia ka mbetur nën besimin e krishterë latin të Romës,
derisa
Deri
në vitet 976-1025, kur udhëheq në krye të Perandorisë Bizantine “shfarosësi
i bullgarëve”, i cili kishte luftë me sllavët dhe rusët, por
nuk kishte luftë me “serbët”, që
ishin edhe iliro-shqiptarët dhe tokat e tyre.
Në
këtë periudhë përmendet teokracia e tmerrshme bizantine, të llojit të vet grek,
përmend italianët dhe gjermanët, por nuk i zë në gojë shqiptarët. Lufta
bëhet në trojet tona dhe shqiptarët, pra në mes Perandorisë Bizantine me palët
e tjera. Ne jemi të shpërdarë në të gjitha palët.
Pra, ne ishim viktima të luftërave, në të gjitha anët...