Udhëpërshkrim
Kalosh Çeliku: Mikja nën Rrap dhe petët që nuk ikin nga atdheu
E premte, 26.10.2012, 05:41 PM
MIKJA NËN RRAP DHE POETËT QË NUK IKIN NGA ATDHEU
NGA KALOSH ÇELIKU
Lidhja e Shkrimtarëve
Shqiptar në kuadër të Njëqindvjetorit të Pavarësisë së Shqipërisë festoi njëzetvjetorin
e themelimit si institucion i pavarur kulturor. Takimet nën Rrap shënuan
pesëmbëdhjetë vjetorin e themelimit si manifestim poetik i veçantë i poezisë
erotike, në Shkup. Poashtu, edhe revista e pavarur letrare STILI 97 (nr. 55 dhe
56), organ i Lidhjes të Shkrimtarëve Shqiptar, që në këtë anë të Atdheut erdhi
si një zë i ri kryengritës në letërsinë shqipe. Hapi dyert krah më krah edhe të
krijuesëve të rinj, sidomos të femrës krijuese rebele shqiptare. Sot një numër
i tyre që kanë kaluar nëpër gjirin dhe djepin e Lidhjes të Shkrimtarëve
Shqiptar në Shkup, janë emra të mirënjohur në Letërsinë Shqiptare
mbarëkombëtare, po edhe atë botërore. Njëqind vjet shtet shqiptar nuk janë pak
në këtë Ditë të Madhe. Poashtu, nuk janë pak edhe njëzet vjet veprimi të
Lidhjes të Shkrimtarëve Shqiptar, në Shkup. Nën Rrap, rrëzë Kalasë Dardane për
çdo vit ka jehuar vargu lirik i poetëve shqiptar më të njohur anembanë Atdheut
dhe botëror edhe para tytave të tanksave (2001). Nata e Madhe Poetike është
përcjellur me poezi, këngë e valle deri në agim.
Manifestimi
Kulturor Tradicional Ndërkombëtar: TAKIME NËN RRAP, u themelua para
pasëmbëdhjetë vjetëve për të freskuar varfërinë e madhe kulturore që
mbretëronte asaj kohe në Shkup gjatë muajve të verës me vapë. Edhe atë, me një
karakter krejtë tjetër nga manifestimet e tjera kulturore që mbaheshin në IRJ
të Maqedonisë, të politizuara deri në palcë. Jo rastësisht, e pagëzuam edhe
TAKIME NËN RRAP, manifestim i veçantë dhe specifik i poezisë erotike, që do të
mbahej për çdo verë nga fundi i gushtit në organizim të Lidhjes së Shkrimtarëve
Shqiptar të Maqedonisë. Dhe, i zhveshur krejtësisht lakuriq, ashtu siç e ka
lindur Nëna Natyrë nga politika ditore e partive politike, por i veshur me art
e vlera të arrira letrare - artistike.
Manifestimi Kulturor Tradicional
Ndërkombëtar: TAKIME NËN RRAP, qe manifestimi i parë poetik, që në vitin 1997
në Shkup e zgjoi nga gjumi shekullor Çarshinë e Vjetër, rrëzë Kalasë dhe i
tuboi penat më të njohura nga të gjitha trojet etnike shqiptare, Diaspora dhe
bota. Menjëherë, pas luftës së 2001 - shit qe i vetmi manifestim kulturor që
solli në Shkup aq shumë poetë nga Shqipëria (një autobus me targa TR), që kurrë
nuk ka pasur në gjirin e vet ndonjëherë tjetër ky kryeqytet i vjetër i
Dardanisë, ku u lexuan poezi erotike dhe patriotike në mesin e tanksave.
Megjithatë, edhe pse manifestimi është i veçantë dhe i vetëm, vite me radhë
përballet me vështirësi të mëdha materiale e politike. Shkaku se, individët që
merren me politikë “madhore” dhe vendosin për kulturën shqiptare te ne në IRJ
të Maqedonisë, nuk kanë haber nga arti, e ku më ta duan poezinë. Mos të them,
edhe se e luftojnë me të gjitha forcat dhe armët politike. Partive politike në
pushtet, u duhen manifestime të politizuara, ku ata të munden të trumbetojnë
lirishtë të arriturat e tyre demagogjike në politikë, arsim e kulturë.
Fotografohen para kamerave dhe në mjetet e shkruara të informacionit gjatë
hapjeve të këtyre manifestimeve kulturore si politikanë të
“suksesshëm” e dashamirë të arsimit dhe kulturës. Fatkeqësisht,
Manifestmi Kulturor Tradicional Ndërkombëtar: TAKIME NËN RRAP, nuk ua ka
mundsuar këtë reklamë politikanëve, po poetëve dhe njerëzve të kulturës. Ja,
edhe arsyeja e vetme, që ky manifestim kulturor tradicional ndërkombëtar, edhe
pse sivjet u mbajtë për të pesëmbëdhjetën (XV) herë me radhë, ende përballet me
vështirësi të mëdha materiale e politike që i ngatërrohen me vite nëpër këmbë.
Edhe, e dini nga kush, pjella e tij: “patriotët” e soçëm që e kanë shitur veten
një torbë taxhi, vajtojnë e derdhin lotë krokodili në mjetet e informacionit
dhe Facebook për Gjergj Kastriotin Skënderbeun, Isë Boletinin, Pjetër Bogdanin
se, “kanë mbetur pa varr”, i ka “mallkuar” shkau. E. në realitet këta individë
anonimë, pjellë e keqe e mallkuar shqiptare komuniste, asgjë s’kanë bërë për
arsimin dhe kulturën shqiptare deri në Ditën e sotshme. Përmëtepër, vazhdojnë
t’i dalldisin shqiptarët me parolla të thata neokomuniste.
Vështirësitë, problemet dhe presionet e
ndryshme ndaj këtij Manifestimi Kulturor Tradicional Ndërkombëtar, në vend që
të zbuten pas Luftës së 2001 - shit, ato falë këtyre “patriotëve” thellohen
edhe më tepër, përpiqen ta ngulfasin këtë manifestim kulturor në zemër të
Çarshisë së Vjetër, në Shkup. Edhe atë, me veprime trumbetuese për rrethin e vet
të trusakatëve partiak, familjar, miqësor e klanor duke trumbetuar manifestime
të improvizuara të “vëllazërim - bashkimit” në Çarshinë e Vjetër, në Shkup më
shumë si zhurma të politizuara partiake se sa si manifestime kulturore me vlera
të arrira artistike.
Megjithatë, edhe përkundër këtyre
vështirësive e presioneve u mbajtën dhe po vazhdojnë të mbahen këto takime
poetike për të pesëmbëdhjetën (XV) herë me radhë. Edhe atë, mu në zemër të
Shkupit, Çarshinë e Vjetër, në të cilin edhe kësaj radhe morrën pjesë poetë nga
të gjitha trojet etnike shqiptare dhe bota. Tjetër punë, është ajo se sa
arritën t’i përcjellin këto manifestime kulturore mjetet e informacionit.
Personalitetet e kulturës shqiptare dhe asaj botërore t’i kenë prezentë nëpër
emisionet e tyre kulturore. Dorën në zemër, këtu nuk e kam fjalën për
përcjelljen e personailteve politike.
Ne qemë ata të parët që e futëm për
oxhaku vargun shqip në Bit - Pazar të Shkupit, që në vitin 1997 nëpër Qafë
Thanë e Bllacë, nga të gjitha anët shqiptare. Poetët qenë ata që me libra kokë
më kokë u strehuan nën Rrap me vargje përqafe në pusi në vend të kollanëve me
fishekë. Vargu i tyre nuk ishte vdekjeprues, po jetëdhënës e paqedashës. Dihet,
me moton: nëse nuk e do veten, nuk mund ta duash tjetrin. Varg i dashurisë.
Varg që i afronte popujt, e jo të vazhdojë t’i ndajë ende me kufinj politik
shqiptarët. Prandaj, këta “plumba” dum-dumë të poetëve i ulën edhe tytat e
tankeve të tërbuar gjatë luftës së 2001 - shit, që na kishin
rrethuar natën gjatë një manifestimi kulturor: TAKIME NËN RRAP, në Shkup nga të
katër anët e Atdheut. Rastin më mirë e di dhe ende e ka të freskët edhe në varr
poeti ynë rebel Pano Taçi me poetët e tjerë pjesmarrës në manifestim, kur dy
policë si të tërbuar hynë në autobusin me targa TR dhe ia rrëmbyn kamerën nga
duart me të cilën e kishte regjistruar mbarëvajtjen e Manifestimit Kulturor
Tradicional Ndërkombëtar: TAKIME NËN RRAP. Në atë kohë lufte, poeti ynë i
mirënjohur Visar Zhiti, pjesmarrës në ngjarje do të shkruaj dhe botojë në
gazetën “Dita” të Shqipërisë edhe reportazhin emocional nga Shkupi: Të
lexosh pozi pranë tanksave.
Edhe, plot pusi e atentate i kaloi ky
manifestim kulturor nga mashat shqiptare për të arritur deri te Dita e sotme,
nën hije të Rrapit ta lidhë Gjokun krah për krahu me Skënderbeun, në Shkup. Në
këtë Njëqindvjetor të Pavarësisë erdhi në Shkup edhe Hasan Prishtina. Nesër,
vjen me shokë edhe Pjetër Pogdani. Mikja me dy shtamba verë, t’u japë gji
poetëve që nuk ikin nga Atdheu, fuqi për luftë me penë…
Nën Rrap, gjatë këtyre viteve kaluan emrat më të
njohur të letërsisë shqipe dhe asaj botërore, mbi njëqind poetë. Mikja u dha gji me dy shtamba verë nën Rrap poetëve rebel
që nuk ikin nga Atdheu: Frederik Rreshpja, Teki Dërvishi, Musa Ramadani,
Xhevahir Spahiu, Mirko Gashi, Pano Taçi, Zyhdi Morava, Visar Zhiti, Gani
Xhafolli, Skënder Rusi, Fadil Bekteshi, Vahit Nasufi...
Ditën e
sotme të Motit Madh, në Njëqindvjetorin e Pavarësisë të Shqipërisë, poetët
përsëri u ulën këmbëkryq rreth sofrës poetike. Sipas programit të paraparë nga organizatori,
i përkujtuan me portrete letrare, miqtë e Rrapit: Hida Halimi dhe Pano Taçi.
Reshat Sahitaj për disa çaste në mesin tonë me një poezi e ringjalli Hida
Halimin: Dhe nisem, e hap krah më krah portën letrare. Rreth
veprimtarisë letrare të Hida Halimit folën miqtë e saj të penës: Gani Xhafolli,
Reshat Sahitaj, Beatriçe Balliçi e Kalosh Çeliku. Mikun tjetër të Rrapit, Pano
Taçi e përkujtoi Pandeli Koçi. Remzi Salihu me një studim artistik: Dy
net burg me Pano Taçin. Përjashtim radhe, bënë miqtë tanë nga Greqia:
Kostas Valetas dhe Iliaz Bobaj. Natën e Madhe ata nuk e pritën me ne nën Rrap.
Shkaku se, duhej të udhëtonin për në Greqi. Nesër janë në punë. Librat e tyre
më rrinin kokë më kokë mbi tavolinë “për t’ua prerë kërthizën”. Përurimin e
tyre e hapi poeti Iliaz Bobaj me librin e Kosta Valetas: Drita e
Gjatë asaj
nate u bë edhe përurimi i dy numrave më të ri të revistës letrare: STILI
97, përkushtuar njëri Mikes të Rrapit - Hida Halimi dhe tjetri Mikut të
Rrapit - Pano Taçi. Fjalë miradie foli kryeredaktori i revistës letrare, Kalosh
Çeliku.
Pasmesnate,
juria profesionale e përbërë nga Reshat Sahitaj (kryetar), Remzi Salihu
(anëtar) dhe Kalosh Çeliku (anëtar) i ndanë edhe çmimet letrare: Për vepër
jetësore e rrëmbeu shkrimtari Kosta Valetas. Tjetrin, për vepër erotike e fitoi
poetja nga Elbasani Beatriçe Balliçi. Një çmim Mikja e Rrapit iu nda
edhe poetes bullgare Dima Çomova. Çmimin e poezisë erotike kësaj radhe e mori
poeti Fatmir Musai.
Agimi, të
nesërmen me të dy këmbët zbriti në Shkup. Poetët i priste rrugë e gjatë për në
vendlindje. Satiristët i shaluan kuajt e shalës për në Kërçovë, në Ditët e Humorit
dhe Satirës: XHA DERALLA. Plaku mjekërbardhë si dikur me shkopin me kërrabë
përpara këmbëve u doli para t’i presë te porta me anekdota.
Pasdarke, nga
malli për humanistin e madh shqiptar, poetët përsëri e shaluan vargun, kësaj
radhe atë humoristik dhe satirik. Për disa çaste e sollën Xha Derallën në mesin
tonë me humor dhe satirë. Orën simbolike satirike e hapi Ibrahim Koça me
poezinë e Ali Asllanit: Hani, pini dhe rrëmbeni. Vëllezërit Dervishi i
përshëndetën të pranishmit me këngën kërçovare: Në bahçe na ka ra bryma.
Lumturi Axhami i dha zjarr e flakë me një këngë dasme kërçovare. Poetët, pas
këngëtares e morën Natën e Madhe në dorë me humor dhe poezi satirike. Njëri pas
tjetrit lexuan poezi, rrëfyen barcoleta, edhe anekdota. Dikur, çetës së tyre i
erdhi në ndihmë edhe Xha Deralla me anekdotat e tij të “egra”: Hoxha i
katundit, Pajtimi me Kolibaret dhe Xhandarët e serbit.
Ditën e
nesërme, u bë edhe përurimi i dy librave të satiristit kërçovar Begzat
Rrahmani: Gjarpërinjtë e fushës sterile dhe Eunukët e Haremit.
Rreth krijimtarisë letrare të autorit dhe librave diskutoi Bekim Adili.
Poashtu, u bë edhe përurimi i numrit më të ri të revistës për humor dhe satirë,
që
Nata e Madhe
kërçovare i hapi dyert krah më krah me humor, satirë dhe këngë deri në agim.
Poezitë e tyre i lexuan poetët: Gani Xhafolli, Pandeli Koçi, Nikolla Spathari,
Begzat Rrahmani, Xhevdet Ukalli, Bujar Plloshtani, Fatmir Musai, Remzi Salihu,
Xhelal Ademi, Ilmi Veliu, Ibrahim Koça dhe Kalosh Çeliku.
Pasmesnate, juria profesionale e përbërë nga Reshat Sahitaj (kryetar), Remzi Salihu (anëtar) dhe Kalosh Çeliku (anëtar) i ndau edhe çmimet letrare: për vepër jetësore satirike Nikolla Spatharit, për vepër satirike Iliaz Bobaj dhe për poezi të “egër” satirike gazetarit dhe humoristit Ibrahim Koça (Date Koçi).