Mendime » Xharra
Fahri Xharra: Kush janë shkijet ose pse Serbia duhet të heshtë?
E marte, 24.04.2012, 06:55 PM
Shqiptarët do ti fitojnë të gjitha luftërat, posa ta kenë përfunduar betejen e fundit mes vete.( (Mit'hat Abdyl Frashëri)
Nga Fahri Xharra
Shqiptarët ortodoks të viseve shqiptare të Kosovës ,Malit të Zi
,Serbisë dhe Maqedonisë,na mbetën si të ndarë dhe ne i quajtëm shkije falë
shkizmës. Mirëpo , a e merituan ata këtë veçim?
Deri me ardhjën e turkut
e gjerë në shekullin XV-të,nuk kishte shtet serb,nuk kishte organizim të një
shteti të mirëfillët serb.
Vladimir Çoroviq ,në historian serb shkruan:” Dushani e krijoi një principatë e cila nuk ishte serbe,por e përzier, e përbërë nga Serbët ,Helenët dhe Arbanasit(Shqiptarët). Qëllimi tij ishte që të pushton Konstantinopolin dhe të bëhet trashëgimtarë i Imperatorisë së kohës. Car ,dhe si i tillë ,sundimtar i Balkanit dhe i serbëve të tij(?)( në atë kohë serbët ishin në pakicë e Car Dushani- arbanas ortodoks.)” . Ndërsa studjuesi tjetër serb Lazo Kostiq shton: “ Nemanasit (Nemanjiqët-sipas atij) kishin mundur të sundojnë Bizantin ,por jo serbët” ( Sepse nuk kishte Serbi). Historia serbe flet ndryshe,flet ndryshe dhe e gënjen historinë ndryshe.
Dëshira dhe instikti i të mbijetuarit më tepër si ortodoks se sa si shqiptar, u favorizua shumë me ardhjen e turkut, sepse ne nje moment historik, gjate kohes se 'clirimtareve' otoman, popullata jone, ka pasur vetem dy mundesi: te mbetet ortodoks, ose te sllavizohet ose te islamizohet, 'turqizohet' , qe kinse te shpetoj nga sllavizimi.(f.m.).Lindi një marrëveshje e re në mes të Kishës Ortodokse të Konstantinopojës dhe të Osmanlijëve : “ Ose Turk ose Ortodoks”. Për katolikët nuk kishte vend. Por edhe për shqiptarët në përgjithësi nuk kishte vend ,në ato rrethana të reja. Kështu filloi shkarja edhe më e madhe.....
Shqiptarët ishin gjithmonë halë në sy për pushtuesit sllav dhe osman dhe më vonë gjatë shekujve i të dyve . Në fillim ndarës e më vonë në bashkëpunim i kushtëzonin shqiptarët që të kalojnë në serb-ortodoks ose në musliman-turk . Metodat ishin nga më të ndryshmet , nga ato të dhunës e të vrasjeve e deri në ato të joshjeve të posteve dhe të pasurisë.Historia jonë është e gjatë. Historikisht i kemi mbushur fronet mbretërore që nga romakët me perandorë , te sllavët me Cara dhe Krala,te turqit me vezirë , pashallarë e sadri azema.
Pra si thashë edhe më lartë , me ardhjen e turkut u hapën dy
dyer të ikjes ,dy dyer të shkueljes nga trungu shqiptarë. Njëra nëpërmjet
ortodoksizmit ,në shkije e më vonë në Serb ; e tjetra nëpërmjet muslimanizimit
,në muslimanë e vonë turqë. Ky është një vrojtim për shqiptarët e viseve të
cekura më lartë.
Në arën tonë të historisë është lëvruar shumë,është lëvruar që
nga parmenda ,pllugu i tërjekur me buaj e deri te mjetet më moderne e
lëvrimit; lëvruesit e kanë mbjellur
farën e tyre në tokën tonë sipas dëshirës së tyre dhe ne kemi “dalur” ashtu si
e kanë dëshiruar ata.
Fryti historik i kohës është së caktur ka qenë gjithmonë i
klonuar sipas dëshirës së të tjerëve e aspak e as një fije nuk i ka ngjarë të vërtetës.
Historia ,e më këte edhe e vërteta është mëshefur.
Pse
Gjyshi i Karagjorgje
Petroviqit ,udhëheqësit të Kryengritjes së parë
serbe ,ka qenë Shqiptar dhe se ai është quajtur Gjin Marash Këlmendi,thuhet
në librin “Karagjorgjeviqët- historia e mëshefur” Autorët e librit janë Milorad
Boshnjak,gazetar dhe Slobodan Obrenoviqi ,inxhinier, i cili është pasardhësi i
drejtpërdrejt Jakob Obrenoviqit ,djali i axhës së Knezit Serb Milosh
Obrenoviqit , ( Obrenoviqët ,nipat e Karagjorgjeviqëve). Libri është i bazuar
në “ Glasnik Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine” ,1910, numër 22 që e tregon
ardhjen e Këlmendasve ,dhe të familjës së Karagjorgjeviqëve nga rrethi
i Shkodrës në rrethin e
Novi Pazarit ,rreth vitit 1737. Autorët Boshnjaki dhe Obrenoviqi thirrën
gjithashtu në veprat e Andrija Luburiqit ,1937, ku thot se Kelmendët e kremtonin dhe e mbanin Shën
Klimentin (Këlmendin) e Romës ,të cilin e mbanin edhe Karagjorgjeviqët. Autorët
theksojnë që i biri Aleksandri dhe nipi Petri e nderruan më vonë të shenjtin e
tyre. Autorët theksojnë se edhe Kral Petri e dinte prejardhjen e tij, prej
shqiptari,por e din edhe Mbreti i
Serbisë në megrim, Aleksandri i sotit.
Letrari dhe kryetari i
Akademisë sëe shkencave dhe arteve të Duklës, Jevrem Bërkoviqi e vërteton të njejtën për perkatësinë
shqiptare të Karagjorgjeviqëve dhe shton se Akademia Serbe “SANU” gjithmonë e
mohon këtë por nuk mundet ta dokumenton. Egzistojnë bile edhe thënjë se
Karagjorgje iu fliste shqip bashkëluftëtarëve të tij në Peshter në Kryengritjen
e parë Serbe 1804 ,kundër turqëve,ose që fliste shqip në familje dhe se serbishten nuk e dinte mirë.
Me këtë kryengritje
filluan themelet e shtetit serb.
Edhe shkrimtarje
amerikane Ana Di Leilo, e vërteton prejardhjen shqiptare të Karagjorgjeviqëve,në
librin e saj :”Lufta e Kosovës”.
Viti 1804,viti tërbimit
turk mbi Beogradin. Çka është nënçmuese
për Serbët për tu përmendur ky vit si dhe këtë tërbim turk?
Qëllimi i shkrimit nuk
është që të kërkoj vëllazëri prej gjaku prej Serbëve ; larg e shumë largë nga
ajo ; por që serbët të mbyllin gojën dhe
se të iu rikujtojmë shqiptarët janë ata që i formuan si shtet dhe si komb ...Historia
punon me fakte dhe dokumenta ,me gjurma tekstesh të cilat së bashku vendosën në një tërësi koherente dhe e cila e prodhon të Vërtetën .
Qëllimi i sintagmës i
krishteri në ushtrinë turke,pra nuk është në ate që të zbulon por në atë që të
mësheh dhe të heshtë prejardhjen
kombëtare të Kondo Bimbashit. Petrit Imami në librin e tij “ Serbët dhe
Shqiptarët gjatë shekujve” thot që Kondo Bimbashi ishte komandant i çetës së
Epirotëve,në ushtrinë turke të kohës, një shqiptar ortodoks i Epirit.Edhe
historianit serb më proserbi i së “vërtetës serbe” ,Vladimir
Stojançeviqit ,në librin e tij,ku shqiptarët nga urrejtja i quan Arbanas e jo
Albanac thot:”se në mesin e
kryengritësve ishte edhe Kondo Bimbashi, shqiptari ortodoks i kufirit të
Toskërisë dhe Epirit.
Kryengritjen e përmendur
jo vetëm që e udhoqën shqiptarët por e ndihmuan edhe shqiptarët që iknin
nga ushtria turke edhe shqiptarët e Kelmendit, Grudës dhe Shoshit. Shënimet
flasin se edhe shqiptarët e Toplicës dhe
të Nishit e ndihmuan kryengritjen serbe,
Kurse Vuk Karaxhiqi duke u bazuar në traditën popullore ( cilën
,shqiptare apo serbe?) e ka të shënuar edhe këngën epike për Jani Kondon (
Kondo Bimbashin) ,me prejardhje Arnaute dhe e ngritë atë edhe më lartë se mitin
serb Kraleviq Markon.
Këshu serbët, në vend se t`i korigjojnë padrejtësitë historike
ose të forcojnë të vërtetën univerzale paraqitën me figurën e shqiptarit si
armik të përherëshëm,një armiqësi e ngulur aq shumë në mendjen e tyre sa që iu
është e pamundur të mëndojnë diçka tjetër apo
diçka ndryshe. Është interesant rasti i Jani Kondos dhe logjika serbe e urrejtjës shkonë aq largë
që meqenëse Shqiptarët janë armiqë të serbëve kurse Kondo mik i tyre ; Kondoja
nuk durohet si shqiptar. Edhe pse Kondo
,para dy shekujsh ishte ai që ishte ,sipas mentalitetit serb,kishte për të qenë
më mirë sikur Kondo të mos kishte lindur kurr. Ose sikur mos t`ë kishte bër atë
që e ka bër ,sepse serbët “ më lehtë e
kishin pasur ti mbetëshin pa Beogradin se sa të përmendin shqiptarin- armikun ,çlirimtarin e Beogradit“
Kondoja nuk përmendet nga shqiptarët sepse ishte shka ( shqiptar ortodoks) ,por as nga serbët sepse ishte shqiptar.
Pllaka e vetme ku përmendet Kondo në
Serbët është mirë të
heshtin se e kaluara e tyre nuk është se si e thonë dhe e tregojnë ata ,por
ashtu se si ka qenë; nuk duam te jemi vëllezër me ta por të iu bëjmë të dijtur
( edhe pse e dijnë
Pra rrethanat favorizuese për ikjen e shqiptarëve ortodoks nga
trungu i tyre ishte